Hele nacht daar al mis:
Zag de meldingen daarnet en ben nieuwsgierig wat er daar aan de hand was. Toch iets blijven smeulen en later opgelaaid/overgeslagen? Of brandstichters/vandalen die misschien meerdere brandjes hebben aangestoken? Aangezien nummers ontbreken bij deze eerdere de meldingen is op Google maps niet te zien of 't aan elkaar aansluit of om duidelijk verschillende plekken langs de twee wegen gaat.
Het betrof vannacht drie branden, op drie verschillende lokaties. Wel allemaal in het zicht van elkaar. Eerst tweemaal een strobrand, en als laatste deze grote woning/schuurbrand.
Over brandstichting kun je natuurlijk genoeg verzinnen, maar zie het maar eens te bewijzen. Hoewel ik bij de tweede brand vrij duidelijke aanwijzingen hiervoor heb gezien. Toch blijft het speculeren en ik heb eerlijk gezegd geen idee of de politie hier nog serieus onderzoek naar kan/wil/gaat doen.
Overigens zijn wij (Sassenheim) na de tweede brand nog even teruggeweest op de eerste lokatie om na te blussen. Tijdens de grote brand is ook Noordwijkerhout hier nog ter plaatse voor gekomen. Vanuit de verte hebben wij hen geruime tijd op open water afgelegd zien staan. Ik vermoed dat zij een waterkanon of meerdere handstralen hebben ingezet om de hoop volledig te verzuipen.
Noordwijk heeft de klus van deze grote brand afgemaakt met nablussen. Zij brachten een TS om de eigen ladder te voeden, en hebben ook nog hulp gehad van een bandenkraan met puinbak, die de restanten van het pand neer zou halen.