@Reddingsbrigadeporto
Fantastisch om te lezen dat je zo gedreven bent om bij de politie te komen en dat je het doorzettingsvermogen hebt om toch je theorie te leren. Daar kom je ver mee.
Er zijn leuke beroepen genoeg, maar wat ik leuk vind, kun jij wel verschrikkelijk vinden. Het hangt er maar net vanaf wát je nou zo leuk vindt. Bijvoorbeeld: Ik wilde graag mensen helpen en ik vond biologie erg leuk en interessant, dus als ik geen arts had kunnen worden, was ik bioloog geworden met EHBO gewoon als hobby. Ik lees dat biologie jou juist niet interesseert, dus mijn voorstel voor "een leuk beroep" is niks voor jou.
Welke vakken op school vind je leuk? Wat vind je zo leuk aan de reddingsbrigade (of andere hobby's)? Welke aspecten van het politiewerk maken dat dat jouw droombaan is?
Welke beroepen maken ook gebruik van deze vakken/aspecten?
Mijn adviezen:
1. Probeer voor jezelf te benoemen wat jouw sterke kanten zijn en van welke "dingen" jij enthousiast wordt. Ga daarmee naar je decaan (en/of je ouders) en zet samen op een rijtje in welke beroepen je deze "dingen" terugvindt.
2. Ga naar een onderwijsbeurs / beroepenbeurs! Daar zijn heel veel vervolgopleidingen vertegenwoordigd met standjes, folders en studenten die je graag over hun ervaringen vertellen.