Vuurwapens voor geldtransport?

Auteur Topic: Vuurwapens voor geldtransport?  (gelezen 81504 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #190 Gepost op: 18 maart 2014, 15:35:15
Het onderwerp is Vuurwapens voor geldtransport.

De vraag is of het de juiste weg is om de geldtransporteurs zelf te bewapenen.
Het lijkt mij niet want met eenvoudige handvuurwapens kun je toch niet op tegen de methoden en middelen die door de criminelen bij grotere overvallen worden ingezet.
Aanmerkelijk zwaarder geschut in handen van particuliere bedrijven lijkt mij helemaal niet wenselijk. Je zult dus moeten zoeken naar andere wegen om de geldtransporten minder kwetsbaar en daarmee minder aantrekkelijk te maken voor overvallen door goed georganiseerde goed geinformeerde goed geoefende en goed uitgeruste criminelen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 18 maart 2014, 15:39:56
Citaat van: Thor link=msg=1251794 date=1395153315
Het onderwerp is Vuurwapens voor geldtransport.
Indien noodzakelijk splitsen we de boel wel weer af. ;)

Citaat van: SniperEye link=msg=1251787 date=1395152125
Dat schrijf ik toch ook: in geval van noodweer.
Ik geef je 1 klein voorbeeldje, als je jezelf echt wil verdiepen in deze kwestie en niet van die onzin wil plaatsen:
zoek bijvoorbeeld eens op de term culpa in causa. En ik geef je nog een uitspraak cadeau.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 18 maart 2014, 15:41:56
Een pur/kleeflijmschuim bom in de geldtransportwagen kan het ook minder leuk maken deze te overvallen. Iets wat de ruimte snel kan vullen en heel erg plakt. Bij voorkeur ook brandwerend om rpg's op te vangen.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #193 Gepost op: 20 maart 2014, 15:57:28
Een rpg vang je niet op en heeft hetzelfde effect als dat geval wat jij voorstelt: een waardeloze lading.

JJ75

• Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 21 maart 2014, 12:00:37
Citaat van: Diamondback link=msg=1252460 date=1395327448
Een rpg vang je niet op en heeft hetzelfde effect als dat geval wat jij voorstelt: een waardeloze lading.
Maar als het erg brandbaar/explosief is dan zal het iig in de fik vliegen als een RPG granaat de wagen raakt. Daarvoor was de brandwerendheid bedoeld om de overlevingskansen voor het personeel groter te maken.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 21 maart 2014, 16:28:36
Als je niet weet hoe een rpg werkt, haal dat dan ook niet als voorbeeld aan. Wel eens van een holle lading gehoord?

JJ75

• Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 24 maart 2014, 11:49:35
Citaat van: Diamondback link=msg=1252735 date=1395415716
Als je niet weet hoe een rpg werkt, haal dat dan ook niet als voorbeeld aan. Wel eens van een holle lading gehoord?
Ik weet best hoe een holle lading werkt. Kan zijn dat ik het risico op brand overschat als een rpg granaat een gedeeltelijk met brandbaar schuim gevulde ruimte raakt. Leg mij eens uit waarom er geen risico bestaat? En is werkelijk de lading waardeloos als een rpg de wagen raakt of zit de lading veilig genoeg in de koffers? Wist je trouwens dat je er ook andere granaten op kan zetten dan een holle lading?

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #197 Gepost op: 24 maart 2014, 15:32:52
Is dit misschien het juiste middel ?
SUV's in the Presidential or VIP motorcades

JJ75

• Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 24 maart 2014, 16:32:44
Hebbe hebbe hebbe. Voor hoeveel euro munitie gaat daar doorheen met zo'n salvo.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 24 maart 2014, 20:19:56
Een rpg met haar standaardmunitie versjtert de complete inhoud van een geldwagen inclusief bemanning.
Om de hele simpele reden dat het wapen gemaakt is om in de basis alles uit te schakelen wat je zoal tegen komt op een slagveld.
Versterkte posities, bunkers, pantservoertuigen, tanks, overig rollend materieel - er zijn zelfs meerdere incidenten geweest waarbij er laagvliegende  helikopters mee uit de lucht geschoten zijn. De kans dat een geldkoffer zo'n plof gaat overleven is al minimaal - om dat uit te vinden zul je ook nog eens geduld moeten hebben tot de boel een weinig is afgekoeld/geblust. Een systeem dat dat proces aan de binenzijde stopt, ken ik niet.

Een systeem wat dat proces aan de buitenkant stopt is er wel en dat noemen we reactief pantser. Een explosief wat het explosief moet stoppen. Naast heel duur ook een heel vervelende ervaring voor passanten.

Citaat van: JJ75 link=msg=1253606 date=1395675164
Voor hoeveel euro munitie gaat daar doorheen met zo'n salvo.

effe uit mijn hoofd: 3000 stuks per minuut. Obama krijgt vast kwantum korting. Hou het op een 1500 euro per minuut.