Zelf ben ik werkzaam als beveiliger/centralist bij een waarde transporteur.
Ik ben van mening dat bewapenen wel een goed idee is en ik weet ook dat het een nadeel kan zijn maar voor de veiligheid van lopers/beveiligers van de panden en voertuigen is het toch wel raadzaam. kijk maar naar de overvallen van afgelopen tijden.
ook ben ik van mening dat een vest tot de standaard uitrusting moet gaan behoren.
Maar bij bewapening moet wel goede en regelmatige training komen.
Wat vinden jullie....
Mijn persoonlijke menig is dat ik het niet zie zitten.
Ten eerste als je collega geldloper wordt overvallen op straat tussen het vtg en het object is hij ten alle tijde te laat om zijn vwpn te pakken. Dit doordat de overvallers uit het niks achter/voor hem staan.
Hij is alleen en de overvallers minmaal met z'n tweeën.
Ten tweede vwb de chauffeur van het geld/waardetransport. Deze mag zijn vtg niet verlaten, op enkele situaties daargelaten. Dus die hoeft ook geen vwpn te dragen. Als hij hem wel zou dragen is hij waarschijnlijk 9 van de 10 toch te laat voordat hij uit zijn vtg is.
Tot nu toe zijn er nog geen of haast geen doden gevallen onder de transporteurs. Ik ben bang dat als zij wel een vwpn gaan dragen die helaas wel het geval zal gaan worden.
Kijk maar de diverse landen waar de transporteurs wel vwpn dragend zijn en die worden ook nog steeds overvallen. Alleen kiezen de overvallers nu voor zwaardere wapens omdat zij een vwpn tegenover zich vinden. De overvaller past zich gewoon aan de situatie aan. Kijk maar naar A'dam -ZO, hier hadden we ook geen schijn van kans.
Automatische geweren ----> Walther P5;
Audi RS6 ----> VW Touran/Golf;