Vuurwapens voor geldtransport?

Auteur Topic: Vuurwapens voor geldtransport?  (gelezen 80921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 12 februari 2012, 16:49:59
Ik ben ook niet voor bewapenen. (als leek zijnde)

Ik denk dat meer gezocht moet worden naar andere oplossingen tegen de berovingen op straat.
Nu loopt men met een koffertje (plofkoffer). Ik denk dat je meer moet naar een systeem waarbij het voor de overvallers niet makkelijk is om iets mee te nemen. Bijvoorbeeld een karretje waarin de koffer zit en die opzichzelf een paar honderd kilo weegt.
Op wieltjes te transporteren maar niet te tillen. Auto's aan laten passen zodat je met het karretje (via een kleine lift) kunt laden en lossen. Eventueel een 2e beveiliger erbij. (dus 3 man op de auto).
Tweede man erbij of deze erbij?

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 12 februari 2012, 18:55:26
Ik denk dat ze niet zoveel moeite hebben om een hond dood te schieten, een man extra op een waarde transport, ik denk ook niet dat zoiets zal helpen. Een pistool kan in 1 beweging een einde aan een leven maken, een extra beveiliger maakt geen verschil uit, waneer ze niet bewapend zijn kunnen ze gewoon helemaal niks en dat zouden ze ook niet moeten willen. Ik denk niet echt dat een overvallen bang is voor een beveiliger, wat kan hij immers? iets doorgeven aan de centrale via zijn portofoon? De overvaller een mep verkopen met zijn maglite? dat kan een burger ook met een voorwerp? Beveiliging is iets wat een gewone burgers op afstand houd, overvallers hebben hier maling aan.  

Ik ben zelf ook beveiliger geweest, en als je ziet wat voor apparte figuren ertussen lopen... Als er nu een "selectie" kwam bij de beveiliging, waarbij er goed gescreend word naar de achtergrond van een persoon, een psychologische test etc etc. dan zou ik bewapening helemaal geen slecht idee vinden. Maar op dit moment vertrouw ik erg weinig beveiligers met een vuurwapen...

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 13 februari 2012, 00:34:39
Een vraag die zomaar in mij opkomt? Zijn er in het verleden wel eens waardetransporten overvallen die door bewapende Kmar medewerkers werden begeleid? Of zijn het altijd de onbewapende particuliere transporteurs die zijn overvallen?

Raymond

• Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #63 Gepost op: 13 februari 2012, 18:13:51
Een vraag die zomaar in mij opkomt? Zijn er in het verleden wel eens waardetransporten overvallen die door bewapende Kmar medewerkers werden begeleid? Of zijn het altijd de onbewapende particuliere transporteurs die zijn overvallen?

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een door de Kmar begeleid transport is overvallen.

sylvester1986

• Gast
Reactie #64 Gepost op: 13 februari 2012, 18:35:35
Is dit geen idee?
-----------------------------
Militairen verijdelen overval op waardetransport
Uploaded by defensie on Feb 1, 2012

Grupje

• Beveiliging
  • Junior gebruiker
  • **
  • Beveiliging
Reactie #65 Gepost op: 13 februari 2012, 21:20:21
ach waarom niet, we hebben straks zat militairen over...........wat overigens betreurenswaardig is.
Groet

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 13 februari 2012, 21:23:44
ach waarom niet, we hebben straks zat militairen over...........wat overigens betreurenswaardig is.

Omdat dit soort beveiliging niet in Nederland nodig is...........  En indien het wel nodig is in eerste instantie de Kmar de beveiliging doet...
Geen idee wat die generaal wilde bereiken met deze actie.  Maar we gaan offtopic.  

Ik ben tegen het voorzien van wapens bij particuliere bedrijven.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #67 Gepost op: 13 februari 2012, 21:24:43
Is dit geen idee?
-----------------------------
Ha, in het verleden zijn wel eens "waardetransporten" beveiligd door militairen. Gaat het alleen niet om de traditionele vierkante geldwagens, en het gaat op de militaire manier... lomp en onbenullig. Geloof niet dat je dat moet willen  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

sylvester1986

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 13 februari 2012, 21:43:35
lomp en onbenullig. Geloof niet dat je dat moet willen  ;D
Nee, niet echt, maar levert wel mooi beeldmateriaal op.  0098 >:D

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #69 Gepost op: 14 februari 2012, 08:50:46
Als je op die video met de Fenneks doelt: geloof niet dat dat een goede beveiliging was. Als ik de OPFOR met wapens naast het geldtransport én vurend op een takeldoos zie, dan lijkt me dat niet echt zoals het hoort, nog los van dat het burgervoertuig tussen de colonne kan oprijden. Maar ik neem aan dat dat allemaal voor het plaatje was  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill