Peter, ik begrijp jouw enthousiasme wat betreft het planken , daar je er ook cursussen in geeft, maar je moet een ambulance pleeg niet onderschatten!
Ze moeten regelmatig (bij)scholing volgen en werken volgens landelijk vastgestelde protocollen.
In het ziekenhuis borduren we verder op dat protocol.
Beste SEH zusterje, Ik onderschat een ambu-pleeg absoluut niet... Alleen die doen wat hun geleerd is, en soms een beetje meer..
En op het gebied van Spinal Care, zijn er een paar ommisies en een paar sprookjes die hoog nodig het land uit moeten.. En ik hoor veelste vaak over Spinal Care, zoveel sprookjes vertellen, dat ik dat wel serieus neem.
Niet alleen van uit theorie, maar ook van uit de praktijk.
En het verbaasd me soms echt dat simpel mechanica en simpel bewegingsleer, word vergeten bij Spinal Care.
Gelukkig veranderd er veel, en heb ik ook een flink aantal SOSA docenten mogen opleiden..
Maar zoals alles in de zorg, duren veranderingen ongeveer 8 jaar.. dus ik heb ff geduld..
Het enige wat me verbaasd is dat ik het zelfde roep als de ATLS, PHTLS en de vereniging van traumatologie.
het jammere is dat met betrekking tot spinal care de echte basis niet geleerd word. En ja, ik ken het lesprogramma van de SOSA. en gelukkig word er weet wat verbeterd.. Soms denk ik, dit kan toch 1 een keer goed.. waarom dat dan niet doen..
Ik ben bereid voor elke groep van samenstelling van ongeveer minimaal 6 tot 12 personen een training gratis ter beschikking te stellen, om te laten zien, dan sommigen handelingen eenvoudiger en slimmer en sneller kunnen, als je de basisregels maar vast houdt.