GRIP 1 Middelbrand (voertuig) + OGS Europoort - Rotterdam 17-11-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand (voertuig) + OGS Europoort - Rotterdam 17-11-2010  (gelezen 5439 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 17 november 2010, 18:52:30
Vermoedelijk heeft dit incident te maken met een mobiel synthetisch drugslab (zoals XTC), gelet op de aanwezigheid van de LFO (landelijke facliteit ontmantelen). Dit is te zien op de foto's van Sven van Beek.

Ook als je kijkt naar de objecten die in die vrachtwagens zitten, zoals vaten, 1kuubs vaten, enz. kan dat duiden op een druglab. Ook zou dat de hevigheid van de brand verklaren.

Ik zeg het er maar bij: het is allemaal speculatie.
Maar wel onderbouwde speculatie ;)

Hier nog een plaatje van hoe zo'n drugslab eruit kan zien. Foto is gemaakt tijdens een demo.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


frenkie1988

  • Bollenstreek
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #12 Gepost op: 17 november 2010, 19:48:56
p2kflex
19:47:25 17-11-10GROUP-2Scenario Einde GRIP is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400871Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoofd Meldkamer piket)
1400947Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (CDREG piket)




Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #14 Gepost op: 17 november 2010, 22:18:20
Vermoedelijk heeft dit incident te maken met een mobiel synthetisch drugslab (zoals XTC), gelet op de aanwezigheid van de LFO (landelijke facliteit ontmantelen). Dit is te zien op de foto's van Sven van Beek.

Ook als je kijkt naar de objecten die in die vrachtwagens zitten, zoals vaten, 1kuubs vaten, enz. kan dat duiden op een druglab. Ook zou dat de hevigheid van de brand verklaren.

Ik zeg het er maar bij: het is allemaal speculatie.
Maar wel onderbouwde speculatie ;)

Hier nog een plaatje van hoe zo'n drugslab eruit kan zien. Foto is gemaakt tijdens een demo.


Uit ervaring weet ik dat het heel lastig is om op het parkeerterrein van P&O (Ferry dienst) zomaar zoiets te plaatsen.
Men heeft daar normaliter een bestemming voor nodig richting UK voor men het terrein uberhaupt op mag.
Wat ook nog zou kunnen, is dat er grondstoffen (lees Chemicals ook meestal verpakt in 1000 ltr IBC's) op het terrein stonden welke bestemd waren voor de petrochemische industrie in R'dam of UK. (Metalen pallet kooien zitten ter bescherming om de plastic tank)

Maar ook jouw verklaring zou kunnen...  ;)


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #15 Gepost op: 20 november 2010, 13:02:31
Ik vind het toch wel knap hoor, dat men altijd van een paar foto's kan zien wat er precies aan de hand is  geweest, en waarna de meest sensationele verhalen de ronde gaan.  
Het gaat niet altijd automatisch om een mobiel xtc lab als de LFO aanwezig is, dit terrein is openbaar parkeerterrein en wordt voornamelijk gebruikt door het bedrijf Tunderman om trailers neer te zetten en er overnachten ook wel eens chauffeurs.
Het was gewoon een trailer die geladen was met verschillende chemicaliën die klaar stond om opgehaald te worden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 20 november 2010, 17:16:13
Ik vind het toch wel knap hoor, dat men altijd van een paar foto's kan zien wat er precies aan de hand is  geweest, en waarna de meest sensationele verhalen de ronde gaan.  
Het gaat niet altijd automatisch om een mobiel xtc lab als de LFO aanwezig is, dit terrein is openbaar parkeerterrein en wordt voornamelijk gebruikt door het bedrijf Tunderman om trailers neer te zetten en er overnachten ook wel eens chauffeurs.
Het was gewoon een trailer die geladen was met verschillende chemicaliën die klaar stond om opgehaald te worden.

Ik zet er duidelijk bij dat het een mogelijkheid is dat het een XTC lab is en dat het speculatie betreft, dus is het aan de lezer om het bericht op waarde te schatten. Dat is geen sensantiezucht, maar een mogelijke verklaring van wat er daar speelde. Ik heb dat ook niet als feiten naar voren gebracht geloof ik... ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s