Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel

Auteur Topic: Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel  (gelezen 64527 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest14264

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 7 maart 2013, 10:52:29
Als hij het voor de remweg deed dan is het geen slimme keuze in mijn ogen, ik snap dat het niet handig is om tussen de begeleider en het te begeleiden object te gaan rijden, maar andere voegde gewoon netjes in om op rijstrook 3 te gaan rijden.

Zie dat ik het nu zelf ook deed  98uiye e050

Transportbegeleiding is geen wetenschap, het is een beroep waarbij ervaring belangrijker is dan de kennis van de regels.

De reden dat dit voertuig er zo ver voor rijdt is inderdaad vanwege de remweg van dit transport. Dat er voertuigen tussenin gaan rijden komt eigenlijk meer door de onbekendheid/ongeïnteresseerdheid van de weggebruiker als die zou nadenken over de remweg dan zou die er nooit tussen gaan rijden. Maar niet alleen de remweg is van belang, ook de uitwijkmogelijkheid. Door iets verder vooruit te rijden heeft het voorste voertuig ook eerder zicht op obstakels en kan daardoor het achterste voertuig sneller naar de links gelegen rijstrook dirigeren. Door de werkzaamheden rijdt het verkeer hier al dichter op elkaar en is het dus zaak om de snelheid constant te houden en dus adequater te reageren.

Wat mij wel opvalt is dat men met een dergelijk transport als dit nog steeds de weg op mag. Eigenlijk is het deelbare lading. De giek kan makkelijk worden gedemonteerd zo ook de kabelspoelen en als dit de machine is die ik ken kan totzelfs redelijk makkelijk het bovenstel gescheiden worden van het onderstel. Als men zo naar Duitsland gaat krijgt men toch de sommatie om dit alles apart te vervoeren.

Volgens mij hoort deze discussie en het filmpje in: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=45510.100

Ik had stiekem al een reactie van jou kant gehoopt.
Snap wel dat het niet voor niks is dat hij zo ver voorruit reed, maar het maakt het wel onduidelijk voor het overige verkeer. Ik dacht ook echt dat ik er niet tussen had gereden, aangezien ik dat nooit doe, bij deze heb ik dat dus onbeseft wel gedaan. Nu is dit net een paar honderd meter na de wegwerkzaamheden en kan hij zich nog laten terug zakken.

Waarom ze zoon lading niet opdelen? Geen idee, teveel werk, wellicht geen plaatst om hem op locatie op te bouwen?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #121 Gepost op: 7 maart 2013, 12:14:36
Waarom ze zoon lading niet opdelen? Geen idee, teveel werk, wellicht geen plaatst om hem op locatie op te bouwen?
In dit specifieke geval denk ik teveel werk.
Ik heb deze kraan in werking gezien en ook het "gedoe" om deze op en af te bouwen tot het formaat zoals deze op de wagen staat.
persoonlijk lijkt het me ook niet het probleem dat de top van de giek er aan zit of niet. Lengte is in dit geval het probleem niet echt maar de breedte
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #122 Gepost op: 7 maart 2013, 12:35:29
@Roel, waarom nou weer ik :D

Eigenlijk is de reden dat jij het doet volg gedrag. Voertuig voor je gaat naar rechts jij kijkt niet verder dan het voertuig voor je en volgt. Dit is het meest voorkomende gedrag van de automobilist. Kijk bijv. ook maar naar het rode kruizen negeren, 1 iemand neemt toch de afrit en legio volgen.

Wanneer het eerste voertuig goed had gekeken had hij gezien dat de TA achterop het begeleidingsvoertuig aan staat wat al aangeeft dat ie vraagt of je van baan wilt veranderen, verder voert hij zijn signalering om aan te geven dat hij bezig is met een taak waarbij hij overlast kan veroorzaken. Meer kan deze beste man niet doen. Ik ben er ook van overtuigd dat wanneer de begeleiding door mannen in het blauw waren gedaan er niemand had tussengevoegd, dan snappen mensen het ineens wel.

@DeMassel,
Lengte is niet het probleem, maar in lengte zit gewicht en dat is hier wel het probleem. Ook de breedte kan iets aan gedaan worden, ook de rupsen zijn namelijk bij de meeste grote machine's gewoon te verwijderen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik met een dieplader met alleen maar ruspsen rijdt. En wat betrefd ruimte, er is altijd wel een plaats dichter bij de bouw/sloop te vinden om op/af te bouwen. Zelf heb ik voor Hylkema Heijbedrijf ooit gewerkt en ook daar meerdere malen meegemaakt dat we op een parking langs de snelweg alsnog de machine mochten afbreken.
Maar ook hier moet het een keer fout gaan en dan gaan we weer back to basic en gaat alles weer uit elkaar.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #123 Gepost op: 7 maart 2013, 13:24:29
Ook de breedte kan iets aan gedaan worden, ook de rupsen zijn namelijk bij de meeste grote machine's gewoon te verwijderen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik met een dieplader met alleen maar ruspsen rijdt.
neigt dan weer richting teveel werk te gaan en Tijd is Geld
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #124 Gepost op: 7 maart 2013, 13:36:57
neigt dan weer richting teveel werk te gaan en Tijd is Geld

Zoals ik al zei, dat moet gewoon eerst weer een keer fout gaan en dan wordt er weer op gehandhaafd.
Iets met kalf en put geloof ik  ^-^
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #125 Gepost op: 15 oktober 2013, 00:21:51


sylvester1986

  • Gast


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #127 Gepost op: 1 augustus 2014, 11:57:28
Eigenlijk een vreemd ongeval.
Er is ruimte genoeg
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


29Thomas10

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
  • Hulpverlening geïnteresseerd
Reactie #128 Gepost op: 1 augustus 2014, 12:01:47


Zo te zien is de achterste trailer niet goed uitgelijnd en zit deze als het ware meer naar rechts toe.
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #129 Gepost op: 1 augustus 2014, 12:25:20
Heb hier in Nederland wel gezien dat die achterste dolly wel appart te besturen is met een afstandsbediening. In dat geval kun je de uitlijning zelf regelen en is het een stuurfout van de bijrijder of volgwagen want weet niet wie zoiets (bij) stuurt.