Dát is exact wat ik bedoelde ;-)
Om deze reden kan men natuurlijk nooit een ontheffing van het RDW krijgen. Als men die wel gehad heeft, is dat heel slordig van de betreffende ambtenaar.
Je hebt ook helemaal gelijk als men alleen met dit voertuig aanwezig is, echter zoals ik al aangaf hebben ze ontheffing om hem in te zetten als secundair ondersteunend voertuig om het personeel van a naar b te brengen waar men uitstapt en het verkeer regelt. Echter net als de motorren van VKRC en van der Linden mogen deze gewoon OGS voeren omdat zij een atentiewaarde vragen voor de bestuurder die op dat moment buiten het voertuig zijn werk doet.
Waarom is het een "pietluttige" agent als er een agent hier boetes voor uit zou schrijven?
Je geeft zelf aan dat het verboden is met een uitroepteken er achter.
En als iets verboden is dan is het niet meer dan logisch dat hier tegen opgetreden wordt.
Beiden hebben jullie gelijk maar ook weer ongelijk, de wetgever heeft bepaald dat het verboden is om verkeer te regellen vanaf, maar zoals ik hiervoer al aangaf worden de voertuigen gebruikt om van a naar b te komen en eventueel midden op een rijstrook te plaatsen.
Dan heb ik gelijk nog een puntje mbt de eisen van die bedrijfsauto....."een bedrijfsauto te zijn en over een lengte van 2,50 meter een minimale daklijnhoogte te hebben van 1,75 meter", RWS heeft geen enkelle vrijstelling van deze eis, dus elke navara voldoet niet aan deze eis, maar zo ook niet de navara's gebruikt door enkelle grote "jongens" in het begeleiden. Ik zou liever zien dat men deze regel aan pakt en de eisen vereenvoudigd, te meer omdat niet voor elke begeleiding zulke grote voertuigen benodigd zijn.