Zo bedoelde ik het ook lt. col. dat het voertuig word gebruikt als "afzethek" en vervoermiddel aldus Mammoet zelf.
Dat kan Mammoet wel zeggen, maar als ik de beschrijving van Martin lees, dan krijg ik eerder het idee dat een Piaggio wordt ingezet als extra en illegaal begeleidingsvoertuig. Dat zou een beetje jammer zijn.
Echter, RWS heeft geen vrijstelling van deze regel buiten de "verkeersstop" dit staat duidelijk beschreven hoe ze dat moeten doen en onder welke regelling. Franka zal dat wel kunnen vertellen waar dat staat.
RVV art. 83: stopteken middels "STOP" op een verlicht transparant aangebracht op een Rijkswaterstaat voertuig. Wel jammer dat diverse verkeersregelaarsbureaus en aannemers ook zo'n verlicht transparant (= autodrip) hebben en dan menen ook stoptekens te mogen geven...
Jij hebt wel ff een puntje van denken gegeven, mijn bussen zijn manschapsbussen (dubbelcabine) maar veel van de bussen gebruikt in mijn omgeving zijn puur enkelcabine voertuigen. Ook Brinks verkeer en diverse andere organisatie's gebruikt deze..... Maar eigenlijk zijn ze dus niet goed voor begeleidende werken. Ff voor er een wijsneus is, ja mijn voertuigen zijn wit, dus zowieso niet toerijkend.
Zolang het een bedrijfsauto is (grijs kenteken dus) en de daklijnhoogte over minimaal 2,50 meter tenminste 1,75 meter hoog is, is er niks aan de hand. Een caddy voldoet dus niet, een transporter wel. Een pickup voldoet weer niet. Een camper voldoet ook niet (is geen bedrijfsauto), en een personenauto voldoet niet vanwege beide eisen.
Het begeleidingsvoertuig moet inderdaad wel geel zijn en zijn voorzien van de verplichte striping. Voertuigen van Brink Verkeer, Traffic Support etc. etc. voldoen daar allemaal niet aan en mogen dus geen begeleidingen uitvoeren. Genoemde bedrijven doen dit volgens mij ook niet.