Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel

Auteur Topic: Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel  (gelezen 65138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #110 Gepost op: 28 februari 2013, 20:11:46
Kwam vanmiddag 1e voertuig nog tegen in Hoogezand.
Nog steeds heeft het voertuig een Rood zwaailicht in het midden en Paarsachtige grilleflitsers.
Hoogezand - Groot transport door martenshoek
Marcel Klip
die begeleider heb ik eens gesproken in Groningen.
Ik heb het met heb toen nog over die flitsers gehad. Hij gaf zelfs aan dat het officieel niet mocht maar het viel wel op zo en daar deed hij het voor
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #111 Gepost op: 28 februari 2013, 22:01:44
Kwam vanmiddag 1e voertuig nog tegen in Hoogezand.
Nog steeds heeft het voertuig een Rood zwaailicht in het midden en Paarsachtige grilleflitsers.
Hoogezand - Groot transport door martenshoek
Marcel Klip
Naar mijn mening geeft deze cowboy/begeleider een slechte naam aan de branche.
Als ik deze meneer aan zou treffen in mijn werkgebied zou ik graag een gesprek met hem aangaan over de eisen van zijn voertuig en wat voor negatieve werking zijn signalering heeft op andere weggebruikers.


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #112 Gepost op: 1 maart 2013, 09:36:18
Naar mijn mening geeft deze cowboy/begeleider een slechte naam aan de branche.
Als ik deze meneer aan zou treffen in mijn werkgebied zou ik graag een gesprek met hem aangaan over de eisen van zijn voertuig en wat voor negatieve werking zijn signalering heeft op andere weggebruikers.

Ik ben deze laatst ook tegen gekomen in een transport. De begeleiding van dat transport was inderdaad dramatisch en had een hoog wild-west gehalte. Dus ik dacht ik de enige was die dit vond, maar blijkt dus niet.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #113 Gepost op: 1 maart 2013, 10:38:58
Ik heb ook zo mijn bedenkingen over het gebruik van een zwarte Golf als 2e begeleidingsvoertuig....
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest14264

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 6 maart 2013, 22:09:57
Zit te twijfelen of hij hier wel op de juiste plaats is, zo niet dan verplaats heb maar  e050

Kwam vanmorgen deze combinatie tegen, viel mij op dat de voorste wagen ruim 100M voor het te begeleiden voertuig reed.
06-03-2013 - Convoi Exceptional (Carcam)


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #115 Gepost op: 6 maart 2013, 22:32:50
Zit te twijfelen of hij hier wel op de juiste plaats is, zo niet dan verplaats heb maar  e050

Kwam vanmorgen deze combinatie tegen, viel mij op dat de voorste wagen ruim 100M voor het te begeleiden voertuig reed.
06-03-2013 - Convoi Exceptional (Carcam)

Meestal hebben de begeleiders contact met de chauffeur van het de combinatie, zal hier wel een klein foutje zijn geweest van de voorste.


guest14264

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 6 maart 2013, 22:35:06
Meestal hebben de begeleiders contact met de chauffeur van het de combinatie, zal hier wel een klein foutje zijn geweest van de voorste.

Daar ben ik van op de hoogte, maar hij heeft de gehele rit (heb voor dit filmpje ruim 20 a 30 min achter gehangen) een aardig eindje voor de combinatie uit gereden.  Het viel me op omdat bij eerdere transporten de leider nooit meer dan 50M ervoor rijd.
Zal nu vast wel een reden hebben gehad, mij hoor je niet klagen;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #117 Gepost op: 6 maart 2013, 22:39:08
Het zal ongetwijfeld met een bedoeling zijn. Als ik het gevaarte zie wat er op de trailer staat dan kan ik me voorstellen dat er een behoorlijke remweg is.
Ook de breedte van het transport is van belang, wellicht heeft de voorste wagen duidelijke aanwijzingen gegeven over het verkeersbeeld en obstakels.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


guest14264

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 6 maart 2013, 22:54:42
Het zal ongetwijfeld met een bedoeling zijn. Als ik het gevaarte zie wat er op de trailer staat dan kan ik me voorstellen dat er een behoorlijke remweg is.
Ook de breedte van het transport is van belang, wellicht heeft de voorste wagen duidelijke aanwijzingen gegeven over het verkeersbeeld en obstakels.

Daar zat ik ook al aan te denken, de banden staken echt ruim uit, zeker het stuk waar de achterste begeleider hem naar rijstrook 1 gooit, daar zijn ze aan het werk op rijstrook 3/vluchtstrook en loopt het nogal kronkel. Vandaar dat ik er ook een lange tijd achter heb gehangen op dat stuk.
Als hij het voor de remweg deed dan is het geen slimme keuze in mijn ogen, ik snap dat het niet handig is om tussen de begeleider en het te begeleiden object te gaan rijden, maar andere voegde gewoon netjes in om op rijstrook 3 te gaan rijden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #119 Gepost op: 7 maart 2013, 09:04:02
Transportbegeleiding is geen wetenschap, het is een beroep waarbij ervaring belangrijker is dan de kennis van de regels.

De reden dat dit voertuig er zo ver voor rijdt is inderdaad vanwege de remweg van dit transport. Dat er voertuigen tussenin gaan rijden komt eigenlijk meer door de onbekendheid/ongeïnteresseerdheid van de weggebruiker als die zou nadenken over de remweg dan zou die er nooit tussen gaan rijden. Maar niet alleen de remweg is van belang, ook de uitwijkmogelijkheid. Door iets verder vooruit te rijden heeft het voorste voertuig ook eerder zicht op obstakels en kan daardoor het achterste voertuig sneller naar de links gelegen rijstrook dirigeren. Door de werkzaamheden rijdt het verkeer hier al dichter op elkaar en is het dus zaak om de snelheid constant te houden en dus adequater te reageren.

Wat mij wel opvalt is dat men met een dergelijk transport als dit nog steeds de weg op mag. Eigenlijk is het deelbare lading. De giek kan makkelijk worden gedemonteerd zo ook de kabelspoelen en als dit de machine is die ik ken kan totzelfs redelijk makkelijk het bovenstel gescheiden worden van het onderstel. Als men zo naar Duitsland gaat krijgt men toch de sommatie om dit alles apart te vervoeren.

Volgens mij hoort deze discussie en het filmpje in: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=45510.100
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.