Oké helder verhaal.
Dan zit je inderdaad met een interessante discussie want zoals TDMdR al zegt.
Strikt gekeken is het (als het de versie is die een autokenteken heeft) mogelijk.
Die Piaggio MP3 is geen motorfiets in de zin van de wet... Ik denk dat deze begeleider een maas in de wet heeft gevonden. Wenselijk? Denk het niet.
Je hebt inderdaad 2 versies Piaggio MP3.
Versie 1 is met Motorkenteken en alleen te besturen met Rijbewijs A en Versie 2 met Autokenteken en alleen te besturen met Rijbewijs B.
Als het Versie 2 is zoals TDMdR noemt is het inderdaad een maas in de wet die gebruikt kan worden.
Het verschil in Versie 1 en 2 is de breedte van de wielbasis tussen de 2 voorwielen en het verplichte voetrempedaal
waardoor de 1 een Motorstempel heeft gekregen en Versie 2 een Autostempel heeft gekregen.
Optisch kan je het verschil zien aan de grote kentekenplaat en aan de rechterzijde van het voertuig omdat de Autouitvoering een voetrem MOET hebben.
Omdat een hoop bestuurders van de Autouitvoering de grotere kentekenplaat niet mooi vonden is men naar de RDW
keuringsstations in de buurt gegaan om een kleinere motorkentekenplaat te krijgen.
Hier heeft men in het begin gehoor aangegeven tot dat men van hoger hand werd teruggefloten omdat het officieël niet mocht.
De mensen die met een Autouitvoering rijden met een kleinere kentekenplaat hebben een aantekening op het kentekenbewijs gekregen.
Derhalve zijn er ook genoeg die het na het terugfluiten zelf naar een kentekenboer zijn gegaan en nu dus in overtreding zijn
en dus ook geen aantekening hebben op het kentekenbewijs.
Verder heb ik ook al begrepen via ik meen het Motorforum dat medio 2014 dit probleem opgelost zou kunnen zijn omdat men
dan alleen nog de versie met Rijbewijs A op de weg wilt hebben.