Helaas kan ik aan mijn vorige bericht al niets meer toevoegen. Ik wilde echter nog wel reageren op de titel: die klopt voor geen meter. Ongevallen door mixen van mest zijn volstrekt niet zeldzaam. Ze gebeuren vaak. Alleen is dit helaas nogal een taboe onderwerp. Het merendeel blijft binnenshuis - slechts het uiterste piepkleine topje van de ijsberg komt in de media.
Zolang de mythe van de titel in stand blijft en iedereen net blijft doen of dit bijna nooit gebeurt, realiseren velen zich ook niet hoe groot dit gevaar daadwerkelijk is. Niet voor omwonenden, maar wel voor een ieder die zich bevindt in de betreffende ruimte waar het gas vrijkomt.
Ik wil degenen bedanken die dit incident aan mij hebben doorgemeld zodat ik hem kon toevoegen aan mijn register van mestongevallen. Hopelijk gaan nog veel meer mensen mij dit melden, zodat er een klein, klein beetje meer inzicht komt in de omvang van het probleem - en de dringende noodzaak om kennis hierover te verspreiden zodat het aantal mestongevallen de komende jaren hopelijk afneemt.