Interactieve ALS koffer Sigma

Auteur Topic: Interactieve ALS koffer Sigma  (gelezen 3438 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Gepost op: 20 augustus 2004, 22:02:39
Voor de sigma mensen die hun ALS koffer nog niet uit het hoofd kennen heb ik een website gemaakt die je interactief door de koffer leidten precies laat zien wat er waar in de koffer ziet.
Kijk maar eens wat je er van vindt en of je er wat aan hebt

http://als.jschenk.org

Jacques

Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2004, 22:31:30
je site ziet er erg mooi en leerzaam uit....

groot compliment... ;D

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2004, 22:11:50
Leuke site, Jacques..

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2004, 22:45:20
Hele leuke site eindelijk virtueel oefenen.
Goede voorbereiding op mijn eerste echt test die in oktober volgt ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Michel

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2004, 21:04:39
Absoluut een aanrader voor alle SIGMA-leden in Nederland! Gewoon elke week weer even door de koffer om je kennis op peil te houden. Ik heb je site aangeraden bij mijn eenheid. Ik hoop dat je hem nog lang online houd!

Groeten van Michel

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2004, 09:03:34
Perfecte site; complimenten.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2004, 19:54:44
Mooie en informatieve site Jacques!  

Ik zie echter wel dat er in de ALS-koffer wat zaken ontbreken; een bacteriefilter tbv beademingsballon/intubatielijn, verder is de medicatie aan de ene kant wat magertjes, geen primperan, maar 1 ampul fentanyl (eentje extra is wel handig), en aan andere kant soort overkill aan Ketamine, wel  4 ampullen van ieder 100mg, voldoende om bij meerdere patienten de pijn te bestrijden ( of een olifant mee onder zeil te krijgen  ;D )
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2004, 20:42:20
Mooie en informatieve site Jacques!  

Ik zie echter wel dat er in de ALS-koffer wat zaken ontbreken; een bacteriefilter tbv beademingsballon/intubatielijn, verder is de medicatie aan de ene kant wat magertjes, geen primperan, maar 1 ampul fentanyl (eentje extra is wel handig), en aan andere kant soort overkill aan Ketamine, wel  4 ampullen van ieder 100mg, voldoende om bij meerdere patienten de pijn te bestrijden ( of een olifant mee onder zeil te krijgen  ;D )

Ja wat mij betreft had er ook wel wat bij gemogen zoals een easycap, maar ja ik heb niet meer weergegeven als wat er in zit. Wat de medicijnen betreft , er zitten 2 ampullen fentanyl in, 1 x diazepam en 1 x narcan.

Vroeger zat er nog furosemide in, dat is tegenwoordig  niet meer het geval. maar wie weet veranderd dat in de toekomst weer en kan ik nog wat aanpassen

Wat ook vreemd is , is het feit dat de stikker vermeld 4 x ketamine 200mg terwijl op de flacon staat aangegeven 5 mg/ml (20 ml) dus slechts 100 mg per flacon.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2004, 11:13:42
Bedankt voor deze mooie site.  :) :)
Het is inderdaad raadzaam voor elk SIGMA lid om hem regelmatig te bezoeken. ;)
Groet, Gerard  ;)

wimflaat

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2004, 23:43:08
Daar heb je heeeeeel veel tijd ingestoken! Ziet er heel goed uit. Op de website van het SIGMA Flevoland staat er vanaf nu een link naar toe. Heel veel dank voor je werk.