Betrof niet meer dan een gevalletje van vaste remmen. Dit veroorzaakte wat rook waardoor diverse mensen in paniek 112 gingen bellen. Tja en als dan eenmaal de alarmering in gang is gezet dan kan het aanwezig personeel kletsen als brugman, men gaat gewoon door met alarmeren. Het spoor in de regio was weer een complete chaos wat niet had gehoeven.
Zie dat toch een beetje anders. Een van de drukste stations van Nederland, geheel ondergronds, met een overdekte hal van de nationale luchthaven daarboven, komt vol met rook te staan. Tientallen mensen bellen in paniek 112 en komen bij de meldkamer van KLPD maar ook bij KMAR Schiphol en regio Kennemerland terecht. Die nemen geen enkel risico, als er echt wat mis gaat in deze omgeving, dan kan het ook heel snel goed mis gaan met zoveel mensen, en ben je maar wat blij als er snel voldoende hulpverleners TP zijn.
Kijk je vervolgens naar de opschaling, dan zie je dat er nog geen 7 minuten zit tussen de eerste melding en de GRIP2.
"het aanwezig personeel kletsen als brugman, men gaat gewoon door met alarmeren" in deze kan ik echt niet plaatsen, in die korte tijd is het gewoon alle hens aan dek; op basis van de berichtgeving, en niet te vergeten vaste afspraken voor Schiphol, geen enkel risico nemen, beter teveel dan te weinig personeel.
09:24:59 26-11-10 GROUP-1 PRIO 1 AANKOMSTTERMINAL AANKOMSTPASSAGE SCHIPHOL BRAND TREINSTEL NS [ 351 381 597 BRW1AFO 340 346 ]
09:27:33 26-11-10 GROUP-1 PRIO 1 AANKOMSTTERMINAL AANKOMSTPASSAGE SCHIPHOL BRAND TREINSTEL OP STATION NS [ 190 349 377 342 ]
09:31:53 26-11-10 07/124 GROUP-1 PRIO 1 AANKOMSTTERMINAL AANKOMSTPASSAGE SCHIPHOL BRAND TREINSTEL OP STATION NS (GRIP: 2 schiphol) [ 199 785 PTFZWB 195 191 ]