Jos, daar heb je denk ik inderdaad wel gelijk in.
Nu ben ik wel benieuwd wat er dan wel in zo'n verslag zou kunnen staan, zonder het Oranje-Kruis-Boekje of een standaard vierdeklas biologieboek te gaan overschrijven.
Waarom mogen drukpunten niet meer.
Om dingen simpel uit te kunnen leggen, moet je weten waarover je praat. Daarom moet je over achtergrond informatie beschikken.
mogelijk antwoorden:
dat staat niet meer in het OK boekje.
dat werkte misschien vroeger, maar tegenwoordig kom je daar mee niet weg.
Dus geef je bijvoorbeeld als antwoord:
uit praktijkervaringen blijkt dat de huidige aanpak zeker zo effectief en afdoende is als het gebruik van de drukpunten. Het uitoefenen van druk op drukpunten vormt een groot risico dat blijvende schade ontstaat
Om niet gelijk met bek vol tanden te komen staan als de cursist reageert met "hoezo dan ?" moet je dus meer weten dan je verteld. Dus dan leg je uit dat door de druk zenuwbanen, bloedvaten en andere tere weefsels onherstelbaar beschadigd kunnen worden.
Blijft hij vervolgens doorzeuren, dan moet je overwegen om hem te verwijzen naar de arts docent
Als je mij je email mailt dan krijg je van mij, mijn verslag over het bloed (was in mijn tijd een verplicht onderwerp bij de opleiding