Rode Kruis koppeling CPA

Auteur Topic: Rode Kruis koppeling CPA  (gelezen 5460 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pageboy

  • Gast
Gepost op: 22 augustus 2004, 21:38:32
Hallo,

In het verleden werd het D/C kanaal van het rode kruis uitgeluisterd door de CPA, vaak door uitzending van een 5toon.
Is dit nog steeds het geval en zo ja in welke regio's ?

Vr gr




Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2004, 22:25:12
Wij (ede) kunnen inderdaad CPA Arnhem oproepen via D/C maar dan moet er dus eerst een tooncode uitgestuurd worden om het toonslot te activeren
Nurse powerrrrr


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2004, 22:32:42
Hallo,

Wij hier in Friesland kunnen ook direct het CPA oproepen via D/C. Er staat op het CPA een apart bedienpostje.
Verder weet ik dat het in Drenthe ook kan, daar heb ik het CPA ook al eens nodig gehad.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Pageboy

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2004, 08:46:52
Hallo,

Erg vreemd dat dat niet landelijk is, bij ons Noord-Limburg kan het nl niet en moet alles telefonisch.


Vr gr Joris


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2004, 23:10:15
Hallo,

In Groningen is de mobilofoon uit de meldkamer verdwenen.

Of deze ooit terug komt is maar de vraag.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Mederiacvm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2004, 00:39:19
Hallo,

Erg vreemd dat dat niet landelijk is, bij ons Noord-Limburg kan het nl niet en moet alles telefonisch.


Vr gr Joris

In Noord-Limburg kan het niet meer, al zul je in heel veel oudere apparatuur nog de voorgeprogrammeerde tooncodes voor 75904 en 72904 vinden. Als je geluk hebt vind je er ook nog de codes voor de CPA's van Sittard, Geleen, Maastricht en Heerlen in.

De CPA-mob's zijn in Limburg als het goed is pas na half 2001 verdwenen. De oorzaak van het verdwijnen van deze mobilofoons uit de CPA's is mij nooit helemaal duidelijk geworden.

Groet,
Mederiacvm
Had een dag maar 48 uur


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #6 Gepost op: 10 september 2004, 10:24:51
Ik heb vernomen dat na de invoering van C2000 bijna alle CPA's in nederland niet meer te bereiken zijn via D/C.
Hoevaak maakt een rode kruis hiervan gebruik!?

Wij van RK-Zandvoort hebben in onze mobi's en porto's de cpa kanalen geprogrammeerd op verzoek van de cpa. Wij maken hier ook regelmatig gebruik van ivm de inzet van onze ambulance's in de regio kennemerland


kluivingh

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 14 september 2004, 00:42:14
In regio Haaglanden wordt het DC kanaal uitgeluisterd. Zover ik weet is het geïntegreerd met het eigen systeem. De centralist ziet in zijn scherm de code staan, waarna hij/zij de betreffende persoon oproept.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2007, 22:02:15
Inmiddels zijn we drie jaar verder . . . . .

In Zeeland gebruiken we plaatselijk DC voor de NRK, en hebben we C2000 ter beschikking tijdens grotere evenementen voor de contacten met de voertuigen en mensen van de RAVZ, GHOR en de OVDG.

Met de CPA (lees=MKA) zijn nooit rechtstreekse radioverbindingen geweest. Het C2000 is wel beschikbaar hiervoor.

Op http://www.bleijonline.nl/Fotoalbum/index.php?cat=2 wat beelden hiervan.  ;)


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2007, 22:00:08
In de porto's van mijn afdeling zitten cpa kanalen.
Weet niet of die nog werken, maar laatst stond een porto op een van de kanalen en daar was de inzetleider net zo blij mee toen ie m terug kreeg..
Denk dus dat ze gewoon nog werken...
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis