Niveau KMar versus Politie

Auteur Topic: Niveau KMar versus Politie  (gelezen 11578 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 3 december 2010, 19:55:12
Zorg er gewoon voor dat kmar gewoon mee kan draaien met de bpz.

Dan moet er alleen wél iets gedaan worden aan (extra) scholing bij de KMar. Het (allround) niveau bij de KMar ligt een stuk lager als bij de politie.


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 3 december 2010, 22:15:18
Dan moet er alleen wél iets gedaan worden aan (extra) scholing bij de KMar. Het (allround) niveau bij de KMar ligt een stuk lager als bij de politie.
Waar haal jij die wijsheid vandaan! Het niv ligt absoluut niet een stuk lager. Ik kan het weten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 3 december 2010, 22:59:57
Waar haal jij die wijsheid vandaan! Het niv ligt absoluut niet een stuk lager. Ik kan het weten.

Dat is een (gezonde) strijd die er heerst tussen de politie en de KMar.
Mensen die van de KMar af komen moeten niet voor niets nog 1.5/2 jaar naar de academie om op het zelfde niveau terecht te komen.
Wet & regelgeving, allround politiewerk, jeugd, wijk etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 3 december 2010, 23:11:41
Er zijn inderdaad vakken die voor de KMAR niet zo aan de orde zijn zoals SPP en jeugdzorg maar bij ons draaien enkele mensen van de KMAR mee bij de BPZ en sowieso op horecanachten is er altijd een extra koppeltje of aanwezig of in de buurt. Bevalt goed hoor. Zijn echte doorpakkers :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 3 december 2010, 23:16:24
Dat is een (gezonde) strijd die er heerst tussen de politie en de KMar.
Mensen die van de KMar af komen moeten niet voor niets nog 1.5/2 jaar naar de academie om op het zelfde niveau terecht te komen.
Wet & regelgeving, allround politiewerk, jeugd, wijk etc.

Wat betreft de nieuwe opleiding tot wachtmeester deze is net als bij de politie met stages en duurt tegenwoordig 1,5 jaar. Als men dit diploma heeft kan men zo overstappen naar de politie, alleen een 1/2 jaar GVZ en JZ(dit is wat men mij laatst heeft verteld bij de KMar, dus pin mij hier niet aan vast aub).  

De opleiding tot niveau 4 wordt volgend jaar terug gebracht naar 3 jaar. Bepaalde vakken worden ingekort omdat het te langdradig is.

Wat betreft de opleiding tot wachtmeester die ik in de jaren 90 heb gevolgd duurde 1 jaar waarvan de 1ste 3mndn een groene opleiding.

Als men nu overstapt naar de politie krijgt men steeds meer standaard vrijstellingen. Wat betreft wet- en regelgeving krijg je bijna overal vrijstelling voor als je overstapt.

Het ligt er ook aan waar je heb gediend, politiedienst of grensbewaking.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5 Gepost op: 3 december 2010, 23:22:19
Ik weet dat er in meerdere politieregio's, weet niet uit mijn hoofd welke, die hebben al jaren een confenant met de KMar.

Wij hebben in A-A als Team Havens ook een confenant met de KMar. Dit is ideaal een belletje en ze staan klaar voor je.

Je ziet ook steeds vaker dat ME-pelotons van de KMar landelijk worden ingezet. KMar S'hol levert zeer regelmatig motorrijders aan wkts in A-A voor ondersteuning bij verkeerscontroles.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #6 Gepost op: 4 december 2010, 01:12:35
Hier in zhz doen in principe elke nacht 2 collega's van de kmar mee bij de noodhulp. Er rijden dan dus minimaal 2 auto's met per auto een politiecollega en den kmarcollega. Zo maken we gebruik van elkaars expertise.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #7 Gepost op: 4 december 2010, 01:15:38
Hier in zhz doen in principe elke nacht 2 collega's van de kmar mee bij de noodhulp. Er rijden dan dus minimaal 2 auto's met per auto een politiecollega en den kmarcollega. Zo maken we gebruik van elkaars expertise.

net de oude gemeentepolitie, daar gebeurde het ook. Kmar en Politie op één voertuig.


Gast

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 december 2010, 01:16:18
Misschien een rare gedachtenkronkel bij mij, en ik hoop ook dat het nooit zover ooit komt, maar zit er niet een minimaal klein nadeel in het feit dat de agent en de KMAR-collega verschillende wapens dragen en bij een eventueel conflict waarbij vuurwapens nodig zijn, niet elkaars patroonhouders kunnen gebruiken, gezien de verschillende wapens?
En Glock magazijn past nu eenmaal niet in een Walther en omgekeerd. Puur hypothetisch, maar toch.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #9 Gepost op: 4 december 2010, 10:09:32
Nog hypothetischer: het kaliber is wel het zelfde, dus als er ECHT nood aan de man is, kan je altijd nog de patronen uit de houder halen en herladen in je eigen walther. Maargoed dergelijke scene's zoals in de film, waarbij je achter een auto verscholen zit en om beurten een salvo patronen afvuurt zal in Nederland niet voorkomen.