Politie vuurt met verboden kogel

Auteur Topic: Politie vuurt met verboden kogel  (gelezen 9384 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2004, 20:39:29
Ik ben het wel met Ger@rd eens dat het raar blijft dat er voor een huiselijk geweldmelding(wel een vrij serieuze natuurlijk) een AT vanuit Rotterdam gaat rijden.....

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2004, 20:47:38
Ik ben het wel met Ger@rd eens dat het raar blijft dat er voor een huiselijk geweldmelding(wel een vrij serieuze natuurlijk) een AT vanuit Rotterdam gaat rijden.....
jullie denken dat Woerden heel erg ver van Rotterdam ligt,maar in feitte ben je daar met een klein half uurtje ;).
Ik weet het dat is in een noodsituatie erg lang,maar er zullen wel de nodige afwegingen zijn gemaakt voordat ze dat team uit Rotterdam hebben laten komen.
En misschien is die beste man een hele goede bekende van de politie(in negatieve zin)
en weten ze een klein beetje wat ze aan die beste man hebben ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2004, 20:50:42
Toch blijf ik het raar vinden. Ik weet  misschien niet alle details maar zou jij een half uur tegenover een agressief persoon willen staan die je bedreigd met een groot mes.

Je hebt anders ook nog de hondenbrigade. Waarom zouden die niet ingezet zijn dan? Die zitten immers door de gehele regio.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2004, 20:53:58
Toch blijf ik het raar vinden. Ik weet  misschien niet alle details maar zou jij een half uur tegenover een agressief persoon willen staan die je bedreigd met een groot mes.

Je hebt anders ook nog de hondenbrigade. Waarom zouden die niet ingezet zijn dan? Die zitten immers door de gehele regio.
eehh nee :-[ :-X
Tja,het is en blijft een vreemd verhaal.Maar misschien dat het een keer boven water komt waarom dat team is opgeroepen ;)

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2004, 21:21:29
Het lijkt erop dat de politie ter plaatse niet veel andere keus had dan te schieten, ten minste zo lijkt het op basis van hetgeen vermeld wordt in de verschillende berichten. De politie heeft een alternatief gezocht voor een normale politiekogel met mogelijk lethale gevolgen en is daarom hierop gekomen.

Sven

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 23 augustus 2004, 23:29:01
Het is mogelijk dat het AT Utrecht al bezet was en dat die van Rotterdam-Rijnmond de eerstvolgende AT ter beschikking had. Het wil ook niet zeggen dat de verdachte al de hele tijd met het mes op de keel van de vrouw stond, maar dat de zaak bevroren was. We zullen het nooit weten, zeker gezien het feit de pers er al moeite mee hefet een bericht goed te verifieren en publiceren.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 24 augustus 2004, 02:10:27
Dit is idd weer een staaltje van briljante journalistiek  :-\

Lijkt mij inderdaad voor een AT in dit soort gevallen een ideale oplossing... :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 24 augustus 2004, 16:34:50
Het is mogelijk dat het AT Utrecht al bezet was en dat die van Rotterdam-Rijnmond de eerstvolgende AT ter beschikking had. Het wil ook niet zeggen dat de verdachte al de hele tijd met het mes op de keel van de vrouw stond, maar dat de zaak bevroren was. We zullen het nooit weten, zeker gezien het feit de pers er al moeite mee hefet een bericht goed te verifieren en publiceren.
ach stukje bij beetje komt er meer info,want het blijkt dat de politie die avond al uren met die man heeft staan onderhandelen.
En er iemand van de politie op het idee op het briljante idee is omgekomen om die man met die kogel uit te schakelen,om te voorkomen dat die man dus eventueel dood zou worden geschoten.
En vandaar de komst van het team uit Rotterdam ;)

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #28 Gepost op: 30 augustus 2004, 21:40:53
Toch denk ik dat dit soort 'smaryt weapons' de toekomst is en zeker niet geschuwd moet worden om te gebruiken.

Als een wapen wetenschappelijk getest is, bewijst dit natuurlijk niet de bruikbaarheid in praktijk situaties. Daarom denk ik dat zulk soort wapens daarna gewoon 'getest' moet worden in de praktijk. Hoe de verdachte erop reageert kan heel anders zijn natuurlijk.

Het risico dat het fout gaat, moet natuurlijk dan wel degelijk opgenomen worden in de overweging bij het gebruik.

Ik denk dat nadat een testperiode is afgerond, er dan een wetswijzing ingevoerd kan worden omdat men dan weet waar men over praat.  Wel vind ik dat  het moet aangemeld zijn bij de instantie dat er met dergelijke wapens geexperimenteerd wordt. Deze zal het hele traject moeten begeleiden en toezicht moet houden.
Brandwacht 1e klas + WVD

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 31 augustus 2004, 09:26:35
Je hebt helemaal gelijk Firefly maar het is bij de pers en bij verschillende instanties niet bekend hoe alles zit. Het wapen zou al getest zijn, door de twee AT's en dat allemaal volgens het officiële traject. Het enige wat nog zou moeten gebeuren is wijziging van de betreffende wetgeving.