Wateroverlast na vorst: een taak voor de brandweer?

Auteur Topic: Wateroverlast na vorst: een taak voor de brandweer?  (gelezen 1984 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 5 december 2010, 22:32:34
Nav:

Nu het even dooit regent het meldingen van wateroverlast. Het valt mij op dat veelal Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden veelvuldig aan het rijden zijn.

Hebben andere regio's hier andere afspraken over gemaakt wie verantwoordelijk is voor lekke waterleidingen etc. want ik kan me niet voorstellen dat er elders minder lekkages zijn.

 is dit een taak voor de brandweer? Misschien heeft Shave nog wat meldingen van vandaag?  ;) ::) ;)




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 5 december 2010, 22:44:34
Beetje onzinnig topic dit. Shave melde al dat het meldingen regende van wateroverlasten, dat geeftg al iets aan. Toevallig zijn wij vanmiddag er nog uit geweest voor een gevalletje wateroverlast, waarbij in een kelder 60cm water stond, en het water nog naar beneden druipte door de hele woning. En de buurman die het ontdekt heeft al wist te vertellen dat het razend druk was bij de loodgieters.
Laat je dan die mensen maar verrekken totdat de loodgieter een keer tijd heeft? Treed dan schadebeperkend op, en draag dan de hele handel over aan een loodgieter.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 5 december 2010, 23:19:27
Wat is onzinnig Peter? Om even de kat op het spek te binden, is de brandweer een schoonmaak bedrijf? 60 cm water, daar kun je even aan gaan pompen maar alles weg krijgen zul je niet voor elkaar krijgen.

Natuurlijk is de brandweer er voor het helpen van mensen maar draaft dit niet een beetje te ver door en zou de mensheid zelf ook niet wat meer zelfstandiger kunnen worden?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #3 Gepost op: 5 december 2010, 23:21:48
In de commerciële wereld gaat het niet anders. Afgelopen week wat problemen met de CV, sorrie meneer we hebben voorlopig geen tijd. Bel maar een ander. Die mentaliteit kennen we waarschijnlijk bij de brandweer niet maar zou het soms niet beter zijn om onze taken wat beter af te bakenen?

Ik zeg hiermee niet dat ik er op tegen ben maar ik vraag me wel af waarom de ene regio zich een krul in de rondte rijdt terwijl er in andere regio's zelden meldingen verschijnen....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2010, 23:31:21
Politie rukt uit voor een strontvlieg die langs een inbraaksensor vliegt

Ambulance rukt soms uit voor wat  later een griepje blijkt (of gewoon luiheid van de medemens)

En de brandweer voor nattigheid.  juhf bkll juhf bkll juhf bkll


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #5 Gepost op: 6 december 2010, 00:29:37
Citaat
Toevallig zijn wij vanmiddag er nog uit geweest voor een gevalletje wateroverlast, waarbij in een kelder 60cm water stond, en het water nog naar beneden druipte door de hele woning. En de buurman die het ontdekt heeft al wist te vertellen dat het razend druk was bij de loodgieters.
Laat je dan die mensen maar verrekken totdat de loodgieter een keer tijd heeft? Treed dan schadebeperkend op, en draag dan de hele handel over aan een loodgieter
.
Okay wat is de oorzaak, lekke waterleiding, hoofdkraan afsluiten, kijken of er kortsluiting kan ontstaan, geen gevaar mensen een prettige dag wensen en vertrekken. We gaan natuurlijk niet uren staan pompen om een kelder droog op te leveren. Als het water in de kelder oneveneredig grote schade kan veroorzaken stabiliseren we de zaak, anders niet.
Heeft ook met de centralisten te maken, die moeten beter filteren.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 6 december 2010, 07:01:17
Bij ernstig gevaar voor zaken en/of goederen mag wat mij betreft de brandweer komen. Anders is het een klusje voor derden...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.