Het incident is pas een uur oud, dus ik kan me wel voorstellen dat er niet zoveel te melden valt.
De gemeente zal ook nog niet een informatiepunt hebben kunnen organiseren vermoed ik, daar gaat wel wat meer tijd overheen.
Eens, maar juist in die eerste twee uur is de informatiebehoefte bij de omgeving het grootst. Men haalt meer info uit de sociale media dan van de officiele kanalen, waardoor geruchten een bestendiger karakter krijgen en daardoor de onzekerheid, angst en zeker ook de oploop groter wordt....
Vb: Iemand brengt gerucht dat er mensen omlaag gevallen zijn. Het gerucht gaat rond en rond, en uiteindelijk meldt iemand dit op TV en zegt erbij dat er geen zekerheid over is. Als ik daar zou wonen, wil ik continue weten hoe of wat. Wel GRIP2 geen info, blijft lastig....
(Is ook een beetje mijn "sociale media" hobby dat ik daar op in wil haken. Juist "web 2.0" geeft de hv diensten de mogelijkheid om informatie te delen in een vroeger stadium. Geruchten in te dammen en feitelijk te blijven....)