GRIP 2 Zeer grote brand na explosie Woning Argostraat - Alphen aan den Rijn 06-12-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand na explosie Woning Argostraat - Alphen aan den Rijn 06-12-2010  (gelezen 43315 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
NOS Teletext:

Zeker 1 Dode en 2 gewonden


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Een ooggetuige vertelde op het NOS journaal van 15:00 uur dat hij direct na de explosie twee mensen op straat zag liggen.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Aflossing?

p2kflex
15:19:42 06-12-10GROUP-2Prio 2 ARGOSTRAAT 28 APN Binnenbrand (NB: zeer grote brand) 66588 66762
ZGB1503261BRW Leiden (Noord) (TS)
ZGB1503264BRW Leiden (Korpscoördinator)
ZGB1503265BRW Leiden (Noord) (HA)
ZGB1503279BRW Leiden (Noord) (Kazernealarm)
ZGB1504398BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Clustercommandant Leiden e.o.)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
p2kflex
15:23:55 06-12-10GROUP-2Prio 3 Brandweerkazerne HAVENSTRAAT 5 APN Herbezetten kazerne 66650
1503046BRW Alphen a/d Rijn (Korpscoördinator)
1503262BRW Leiden (Noord) (AL)
1503264BRW Leiden (Korpscoördinator)
1503279BRW Leiden (Noord) (Kazernealarm)
1504397BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Clustercommandant Rijnwoude - Alphen a/d Rijn)
1504398BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Clustercommandant Leiden e.o.)


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Brand in de Argostraat

Er is door een gasexplosie brand ontstaan in een woning in een flat aan de Argostraat in Alphen aan den Rijn. In de omliggende woningen woedt ook brand. Hulpdiensten zijn aanwezig. De omgeving is afgezet met hekken.

Uit voorzorg ontruimd
De schade is groot. De brandweer mag de flat (kaartje Google Maps) niet betreden, in verband met instortingsgevaar.
De hele flat wordt uit voorzorg ontruimd, dit gaat om circa 50 á 60 bewoners. De bewoners van de flat worden opgeroepen zich te laten registreren in Zalencentrum de Bron, Troubadourweg 2, 2402 EP in Alphen aan den Rijn. Familie wordt gevraagd daar niet naartoe te gaan, om de hulpverlening soepel te laten verlopen. Zij kunnen deze website (www.alphenaandenrijn.nl) in de gaten houden of telefoon 140172 bellen.

De gemeente bevestigt 1 dodelijk slachtoffer en 4 gewonden. Die gewonden zijn kort behandeld in een ambulance ter plaatse.

Meer informatie
Houdt u de berichtgeving op deze website in de gaten, voor meer informatie.
Een overzicht van veel gestelde vragen en antwoorden (pdf).

Bron: http://www.alphenaandenrijn.nl/Smartsite.shtml?id=76117
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Het valt mij op dat dit geen GRIP 3 incident is geworden (afgaande op P2000 informatie), ondanks dat het incident m.i. een behoorlijke impact heeft en het van de gemeente ook aardig wat vraagt m.b.t. bevolkingszorg.
Even verdiepen in waar GRIP nou voor staat. Grof gezegd;

GRIP1=Brongebied
GRIP2=Effectgebied
GRIP3=Grensoverschrijdend gebied

Bestuurlijke bemoeienis is er met GRIP2 ook al behoorlijk, en ik kan me voorstellen dat bij dit incident niet meerdere gemeenten/provincies betrokken zijn.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Even verdiepen in waar GRIP nou voor staat.

Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar ik denk dat Maarten. dat heel goed weet :)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
p2kflex
15:01:48 06-12-10-ALPHA-Gaarne contact MKA
1523810MKA Hollands Midden (Leiding Meldkamer Ambulance)
p2kflex
15:35:46 06-12-10-ALPHA-gaarne ktk MKA
1523811MKA Hollands Midden (Leiding Regionale Ambulance Voorziening)
p2kflex
15:40:24 06-12-10-ALPHA-graag contact Calamiteitenmeldkamer
1523810MKA Hollands Midden (Leiding Meldkamer Ambulance)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
GRIP1=Brongebied
GRIP2=Effectgebied
GRIP3=Grensoverschrijdend gebied bestuurlijke leiding binnen gemeentegrens

Bij GRIP 4 gaan we het pas hebben over gemeentegrens overschrijdend op bestuurlijk niveau. M.u.v. Haaglanden dan, die praten over 'GRIP3 meerdere gemeenten'.
Hier kun je e.e.a. nalezen: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=34662.0 (dat heb ik weliswaar zelf geschreven, maar de bronvermelding staat erbij)

En ja Hunter, ik durf te stellen dat ik redelijk op de hoogte ben van de GRIP procedure :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Bij GRIP 4 gaan we het pas hebben over gemeentegrens overschrijdend op bestuurlijk niveau. M.u.v. Haaglanden dan, die praten over 'GRIP3 meerdere gemeenten'.
Hier kun je e.e.a. nalezen: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=34662.0 (dat heb ik weliswaar zelf geschreven, maar de bronvermelding staat erbij)

En ja Hunter, ik durf te stellen dat ik redelijk op de hoogte ben van de GRIP procedure :)
Okee okee, spank you (of; Me!)  :-*
Het had wellicht ook voor mij duidelijker geweest als je je overwegingen voor GRIP-3 erbij had gezet. Het incident heeft weliswaar ongetwijfeld invloed op een redelijk deel van de Gemeente Alphen, maar wat zie jij bestuurlijk dan verder nog als 'aanvullend gewenst' boven op wat er bij GRIP-2 al betrokken is?