GRIP 2 Zeer grote brand na explosie Woning Argostraat - Alphen aan den Rijn 06-12-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand na explosie Woning Argostraat - Alphen aan den Rijn 06-12-2010  (gelezen 43310 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Ik heb 920 foto's eerste foto's gemaakt om 13:06. Ga eens kijken hoe ik de mooiste hier krijg.

PS. Er zijn btw ook duikers onderweg om in het water om de flat naar SO's te zoeken.
Freude am Fahren


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444

PS. Er zijn btw ook duikers onderweg om in het water om de flat naar SO's te zoeken.

Klopt:

p2kflex
16:02:10 06-12-10GROUP-1Prio 2 ARGOSTRAAT 338 APN Binnenbrand (NB: zeer grote brand) (Grip: 2) 66886
GRIP 21503600BRW Nieuwkoop (Ter Aar) (Duikers)
GRIP 21503602BRW Nieuwkoop (Ter Aar) (Korpscoördinator)
GRIP 21504396BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Clustercommandant Nieuwkoop - Kaag en Braassem)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Voorlopige lijst van gealarmeerde eenheden (bijgewerkt: 14:10)
Gegevens deels op basis van www.brandbase.eu

Corrrecties en/of aanvullingen zijn welkom.

Brandweer
Tankautospuiten
16432 TS Zwammerdam
16433 TS Aarlanderveen
62640 TS Boskoop
66830 TS Alphen a/d Rijn
66831 TS Alphen a/d Rijn
66839 TS Koudekerk a/d Rijn
66840 TS Alphen a/d Rijn
66846 TS Nieuwkoop (Ter Aar)
16437 TS Hazerswoude (t.b.v. herbezetten Alphen)

Redvoertuigen
66750 AL Leiden Zuid
66751 AL Leiden Noord
66850 AL Alphen a/d Rijn
66650 AL Katwijk (herbezetten Leiden)

VC / COH
62984 HA Gouda
62990 COH Gouda
66590 VC Gouda

Overig
66518 DPH Alphen a/d Rijn
66561 HA Alphen a/d Rijn
66811 ABH Alphen a/d Rijn
66880 HV Alphen a/d Rijn
66762 HA Leiden-Noord
66588 HVH-instorting (?)
66886 WO Ter Aar


Officieren / adviseurs
66593 OvD Leiden
66594 OvD Rijnstreek
66596 HOvD Oost
66597 HOvD Noord
HGL_9029 AGS Haaglanden

Medisch
13-901 Lifeliner 1
16-107
16-108
16-117
16-122
16-801 OvD-G West
16-835 SIGMA Gouda
16-825 Ambuteam Gouda
16-830 SIGMA Leiden - Katwijk (vervallen)

Overigens heeft Shave de capcodeomschrijving van Hazerswoude verkeerd staan als Rijnwoude - korpsalarm. Rijnwoude is de gemeente, Hazerswoude de post.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Het had wellicht ook voor mij duidelijker geweest als je je overwegingen voor GRIP-3 erbij had gezet. Het incident heeft weliswaar ongetwijfeld invloed op een redelijk deel van de Gemeente Alphen, maar wat zie jij bestuurlijk dan verder nog als 'aanvullend gewenst' boven op wat er bij GRIP-2 al betrokken is?

Omdat ik denk dat dit incident een aardige bestuurlijke impact kan hebben, om een aantal redenen.

Alphen komt waarschijnlijk uitgebreid in het nieuws, zowel lokaal als landelijk. Alphen ligt dus even onder een vergrootglas en de gemiddelde bestuurder zal daar wel invloed op willen kunnen uitoefenen. Hij is immers het gezicht van de gemeente en verantwoordelijk voor veiligheid. Dit is echter niet echt een hard criterium.
 
Het incident treft het welzijn van veel mensen (flat is ontruimd), mogelijk zelfs voor langere duur (vanwege instortingsgevaar). Voor die mensen moet registratie, opvang, schade-afhandeling, voorzien in primaire levensbehoeften en nazorg plaatsvinden. Dat is voor een gemeentelijke organisatie, voor wie dit niet tot de reguliere werkzaamheden behoort, een behoorlijke excersitie. Dit criterium lijkt me wel vrij hard en voldoende reden voor GRIP 3.

Ik kan me al met al goed voorstellen dat de burgemeester wil kunnen afstemmen met de hulpdiensten, communicatie, gemeentelijke crisisbeheersing, enz. Daar leent een GBT zich prima voor.

Begrijp me niet verkeerd hoor, het zal operationeel gezien allemaal prima verlopen. Daar moet een burgemeester zich ook niet mee bezighouden. Maar hij staat straks wel voor de burgers en de camera's om tekst en uitleg te geven. De toegevoegde waarde kan zijn dat de burgemeester beter geïnformeerd wordt en waar nodig bij kan sturen. Maar als het niet nodig is, dan vooral ook niet doen. Scheelt weer een hoop functionarissen en overleggen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
update voor het lijstje, geen sigma geen ambu team wel grondgebonden MMT (door mist?). 16-129 ambu is er ook bij. WTF alles is er bij zelfs  D.F.O. staan het verkeer te regelen. a13
Freude am Fahren


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
(...)

Ik heb je aanvulling verwerkt, thanks!
De 66588 is een HVH verlichting volgens brandbase :)

update voor het lijstje, geen sigma geen ambu team wel grondgebonden MMT (door mist?). 16-129 ambu is er ook bij. WTF alles is er bij zelfs  D.F.O. staan het verkeer te regelen. a13

DFO als in divisie facilitaire ondersteuning van de politie?
Overigens is het een lijst van gealarmeerde eenheden, dus kunnen SIGMA en AMBU team blijven staan :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Gemeente Alphen a/d rijn communiceert nu ook via www.crisis.nl
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
update voor het lijstje, geen sigma geen ambu team

sigma  team  oost  is  wel  degelijk  ingezet.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gemeente Alphen a/d rijn communiceert nu ook via www.crisis.nl

Tjonge jonge... het bericht staat vol taalfouten. Goede communicatie!!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
sigma oost is inderdaad ter plaatse. Ik ben als sigma-lid ter plaatse in de opvanglocatie samen met het ambuteam.