Laat beveiligers politie ontlasten

Auteur Topic: Laat beveiligers politie ontlasten  (gelezen 25591 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 7 december 2010, 23:55:11
Dus als je niet door een test komt ben je een echte randfiguur...  ::) juhf bkll

Je snapt best wat ik bedoel. Of echt niet..?

Heb dat soort testen gedaan voor Justitie, Politie en Defensie. Mijn mening: je moet alle vragen beantwoorden alsof je een onwetende, brave boerenpummel bent zonder enige levenservaring.

Vooral de gewetensvragen en vragen waarbij stiekum discriminatie op de loer kan liggen, of waaruit blijkt dat je mening te veel afwijkt van het ''normale''.. Kortom: alsof je wereldvreemd bent.

(alle testen behaald, overigens)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 8 december 2010, 00:02:28
Dus als je zo'n test niet geheel 'wenselijk' kunt invullen snap je het echt niet... Dat ben ik geheel met je eens. Alleen moet je wel een hele piet zijn als je dit in de diverse gesprekken, consistent, kunt volhouden. Daarnaast zit er meestal nog een proeftijd aan de baan vast.

Ik zou het vreemd vinden dat als je voor de politie afgewezen bent, door wat voor reden ook, je daarna samen in de auto gaat zitten en samen op  'spannende' situaties af gaan...
Als men dan wil gaan bezuinigen kan men beter een goedkope categorie 'agenten' opleiden. Als je met de KMar kan patroulieren die een korte opleiding heeft of waar de KMar als bijstand inzet wordt op drukke avonden, waarom is dan de opleiding niet gelijk (in lengte).

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 8 december 2010, 00:22:17
Tja, ik ken alle soorten beveiligers. Ik was er 1, heb ermee gewerkt (particulier (Securitas, G4s noem maar op), Kmar, LM, KLu, Marine) maar ook veel met de politie. Ik heb tal van beveiligers ingewerkt, op defensiegebied.

Er zijn 3 groepen;

1. Jonge mensen (vaak minderjarig) die verder willen komen en ook daadwerkelijk verder komen
2. Jonge mensen (soms oudere) die wel willen, maar simpelweg niet kunnen vanwege eigen capaciteiten
3. Overig: herinstromers, mensen uit allerlei trajecten als UWV, werkloosheid, herintreders, etc.

Heb het nu specifiek over de particuliere sector. M.a.w: de particuliere sector kun je wat mij betreft opdelen in nog eens drie categorieën.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #43 Gepost op: 8 december 2010, 18:30:17
Sluit ik mij bij aan. Als je ziet wat er tot nu toe aan screening gedaan wordt (namelijk geen, verklaring omtrent gedrag stelt eigenlijk niets voor) bij beveiligers is dat verreweg onvoldoende om hen verregaande bevoegdheden toe te kennen. Het gebruik van geweld is niet niks en iemands privégegevens inkijken ook niet.
Van een VOG is totaal geen sprake. De afdeling Bijzondere Wetten van het regiokorps waar het beveiligingsbedrijf onder valt doet de Screening.

Op het beveiligingsprikbord legt Jaha van de afdeling BW van Amsterdam – Amstelland uit hoe de screening in zijn werk gaat.
Begin citaat:
Vooruit dan maar. Er wordt natuurlijk gekeken in de HKS computer. Daarin staat geregistreerd welke processen verbaal zijn opgemaakt.
Dan natuurlijk de computer van justitie omdat het van belang is welke straf een proces-verbaal heeft opgeleverd. Verder de arrestantenadministratie.
Ook of iemand nog een geldboete open heeft staan.
Uiteraard Blueview, daarin staat geregistreerd of iemand ergens in Nederland betrokken is geweest bij een zaak, welke rol hij daarin gespeeld heeft en wat de verklaring van betrokkene was.
Zonodig de CIE. Nu zijn er regio's die al deze handelingen zelfstandig kunnen afhandelen (oa.AA) en daarmee snelheid in de screening winnen.
Als je namelijk afhankelijk bent van anderen binnen de organisatie vreet dat weer tijd. Verder is natuurlijk belangrijk dat het administratieve apparaat qua bemensing van groot belang is.
AA heeft daartoe 6 mensen fulltime mee bezig.
Einde Citaat.
BRON: http://beveiliging.startpagina.nl/prikbord/read.php?328,12351348,12374009#msg-12374009

Verder is de beveiligingsbranche bezig om schoon schip te maken door het invoeren van een Waarschuwingsregister voor personeelsleden die in de fout zijn gegaan.
De VPB (Vereniging van Particuliere Beveiligingsorganisaties ) heeft van het CBP heeft hiervoor groen licht gegeven.
Als je op de onderstaande link klikt kan je lezen hoe en wat en daar staat weer een link die je het hele persbericht laat zien.
http://www.vpb.nl/searchnews_nl.html?id=121&articleType=2

Daarnaast zie ik het nut van het RDW inkijken bij verdachte situaties niet zo in. Je hebt meer aan de registers van politie en justitie.
Ik zie het nut van het inkijken van de RDW gegevens wel in. Op het moment dat ik als mobiel surveillant een voertuig zie rijden waarvan ik een redelijk vermoeden heb dat er iets met het desbetreffende voertuig aan de hand zou kunnen zijn dan is het makkelijk als mijn meldkamer zou kunnen zien of het voertuig een bepaalde codering heeft.
Bijvoorbeeld code 300 is of te wel A-86 of A-87 of dat je achter een auto rijdt waarvan de ten naam gestelde bekend staat als Art. 8 dus A-08 RDW code en zo kan ik nog wel wat voorbeelden oproepen.
Het belangrijkste is dat je iets gesignaleerd hebt, doorgeeft en blijft volgen tot de regio het overneemt.
Op het moment dat een beveiligingsmeldkamer ook in HKS nu dan BVH kan kijken bestaat de mogelijkheid dat men ziet dat de ten naam gestelde bijvoorbeeld code Willem c.q. 4 of 7 is of een andere codering heeft waarop men besluit af te haken i.v.m. de veiligheid van de surveillant waardoor de regio mogelijkerwijs iemand niet kan arresteren waar wel van wordt gewenst deze persoon z.s.m. achter de tralies te hebben.
Dus ja voorstander van RDW in kunnen kijken en Nee niet in BVH kunnen kijken.

Ik denk dat het dan ook de bedoeling is dat de beveiligers ook geweldsmiddelen gaan krijgen buiten het vw.
Ik zie hier ook eigenlijk geen probleem in mits ze hiervoor een opleiding krijgen hoe ze te gebruiken.
Uiteindelijk zijn ze ook verschaft aan handhaving incl. combi vest.
Wat Joustra al aangeeft moet er dan wel een wijziging komen in de WPBR ( Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus ) of Paragraaaf 2 Artikel 9 moet worden uitgebreid op dat punt.
Sterker nog de mogelijkheid dat beveiligingspersoneel wel handboeien mogen dragen is al geregeld in de WPBR ( Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus ) zie Artikel 9 Lid 3. http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_08-04-2010#Paragraaf2_Artikel9
En uiteraard moet men daar in dan wel worden getraind conform de daar thans voor geldende eisen.

Alleen zal een commerciële beveiligers veel goedkoper zijn dan een 'ambtenaar'... Beveiligingsklussen besteed men aan op financiiën niet op kwaliteit...
Dat ben ik helemaal met je eens. Er wordt steeds minder en minder gekeken naar de kwaliteit en men wil het zo goedkoop mogelijk hebben de beveiliging.
Er zijn zelfs bedrijven die ver onder de prijs zitten. Sommigen durven mensen weg te zetten voor ver onder de € 30,00 per uur all in.
En dan te bedenken dat een medewerker van zeg € 10,00 bruto per uur zonder avond- nacht- of weekendtoeslag jou als bedrijf ongeveer € 18,00 per uur kost en dan heb ik het over een objectbeveiliger en dan moeten er niet al te veel reiskosten voor de medewerker bij komen want dan kom je echt te kort hieraan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #44 Gepost op: 8 december 2010, 18:41:21
amstaf3, vraagje wat voor een politietaken zie die beveiligers dan voor ons uitvoeren.

In de noodhulp heb je er met alle respect geen moer aan. Misschien voor toezicht op een winkelcentrum/plein of ondersteuning bij een verkeerscontrole. Verder zou ik het niet weten. Oh ja eventueel een NSA-melding.

Op zich een goed plan voor ondersteuning bij o.a. een verkeerscontrole maar dan moeten ze of een tijdelijke Evenementen aanstelling krijgen of ze moeten eerst een opleiding Volledig Bevoegd Verkeersregelaars cursus hebben gevolgd. Nu ben ik wel Volledig Bevoegd vkr maar 99 van de 100 beveiligers zijn dat niet.
Nu weet ik dat AA afwijkende namen gebruikt voor bepaalde dingen maar wat is bij jullie een NSA-melding ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 8 december 2010, 18:48:39
Niet spoedeisende melding.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #46 Gepost op: 8 december 2010, 19:03:04

Dank voor je reactie. Of te wel Prio 2, 3 en 4 meldingen. Mag ik dat zo samenvatten ?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 8 december 2010, 19:06:13

Aanvraag  dan, gok ik?  juhf bkll

Anders NSM...

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #48 Gepost op: 8 december 2010, 19:07:12
Als men beveiligers met geweldsmiddelen wil gaan uitrusten, zal deze beveiliger geen beveiliger meer zijn maar een BOA want dat diploma zal hij dan toch echt moeten gaan halen. Dus kan men net zo goed een surveillant bij je in de auto stoppen. Deze hebben dan weliswaar ook geen vwpn maar hebben wel een opl. van een jaar achter de rug. Als je oudere surv. pakt die al een tijdje rond loopt, die heeft tenminste operationele ervaring.

Geef mij dan maar een surv. ipv een bev.

Alleen zit je dan weer met het feit dat je als BOA niet tegelijkertijd beveiligingswerkzaamheden mag uitvoeren in 1 en de zelfde plaats.
Zie WPBR Paragraaf 1 Artikel 5 Lid 2 en 4 http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_08-04-2010#Paragraaf1_Artikel5

En uitleg op http://beveiliging.startpagina.nl/prikbord/12273773/12279485/re-boa-en-beveiligingswerkzaamheden#msg-12279485

mike

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 8 december 2010, 19:52:40
Aanvraag  dan, gok ik?  juhf bkll

Anders NSM...

Niet Spoed eisende assistenties, betreft dan prio 3 en 4 meldingen