GRIP 1 Middelbrand transformatorhuis bij warmtecentrale Nuon Esmoreitdreef - Utrecht 09-12-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand transformatorhuis bij warmtecentrale Nuon Esmoreitdreef - Utrecht 09-12-2010  (gelezen 5667 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reacties van lezers op dit bericht
 
 
Overvecht zit al enige tijd zonder stroom! ( 3561 ) Hopelijk is het snel opgelost!
 J uit Utrecht | 09-12-2010 11:05
 
 
 
 De stroomvoorziening is rondom 10:30 inderdaad uitgevallen Mobiel internet is dus weer even handig :)
 Willem uit Utrecht | 09-12-2010 11:00
 

reacties op rtv utrecht
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
Door de brand in het elektriciteitshuisje is de stroom in een gedeelte van Overvecht uitgevallen en doen ook de pompen van de warmtecentrale het niet meer. Daarom zullen duizenden huishoudens langzaam geen warmte meer krijgen.


Bron: RTV Utrecht

Ter verduidelijking: In Overvecht zitten vele huishoudens aangesloten op de stadsverwarming en krijgen ook warmwater van deze centrale.

RTV Utrecht meldt zojuist op de radio dat de brand zich niet uitbreidt.

Het naastgelegen winkelcentrum Overvecht heeft wel stroom aldus de verslaggeefster op de radio.
Rode Kruis Utrecht Midden


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #12 Gepost op: 9 december 2010, 11:48:59
Ik weet niet hoe je je eigen bericht moet edit-ten maar zo te zien gaat het om de "huisaansluiting" van de centrale, op 10kV niveau i.p.v. het 50kV station dat vlak naast de warmtecentrale?
Waarschijnlijk kan de stroomvoorziening snel hersteld worden via het doorzetten van de ring en verplaatsen van de netscheiding en blijft het slechts beperkt tot de directe omgeving?

Weet iemand nu de relatie tussen de drie meldingen waarmee dit topic begon?
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
Reactie #13 Gepost op: 9 december 2010, 11:57:21

Weet iemand nu de relatie tussen de drie meldingen waarmee dit topic begon?

De centrale staat op de hoek bij de Brailledreef maar grenst aan de andere kant aan de Esmoreitdreef dus dat kan ik wel begrijpen.
Ik weet alleen niets van die middelbrand op de Madioenstraat, die ligt aan de hele andere kant in een andere wijk.
Rode Kruis Utrecht Midden


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #14 Gepost op: 9 december 2010, 12:02:17
De centrale staat op de hoek bij de Brailledreef maar grenst aan de andere kant aan de Esmoreitdreef dus dat kan ik wel begrijpen.
Ik weet alleen niets van die middelbrand op de Madioenstraat, die ligt aan de hele andere kant in een andere wijk.

Op de foto's van rtvutrecht.nl zie ik 2x TS en een AL, precies datgene wat er voor de Esmoreitdreef is gealarmeerd. Dat zou erop kunnen duiden dat de derde TS voor de Madioenstraat ook echt naar de Madioenstraat gegaan is en dat er daar dus sprake was van een losstaand incident...


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
RTVU Utrecht verslaggeefster meldt:

Brand is geblust.

Huishoudens zouden wel weer stroom hebben. Verwarming geeft nog problemen.

Bij uitbreken van de brand waren medewerkers binnen die veilig het pand hebben kunnen verlaten.

Winkelcentrum Overvecht is gewoon bereikbaar.
Rode Kruis Utrecht Midden


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
p2kflex
12:23:35 09-12-10GROUP-2Incident Utrecht afgeschaald naar GRIP 0
0709527BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket Centralist)
0709531BRW Veiligheidsregio Utrecht (Coördinator Informatievoorziening ROT)
0709608BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket BGC - Bureau Gemeentelijke Crisisbeheersing)
0709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter DA 835 Regio)
0709615BRW Veiligheidsregio Utrecht (Beheer)


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
In Utrecht is brand geweest in een transformatorhuisje van netbeheerder Stedin in Overvecht. Dat staat naast een warmtecentrale van Nuon die duizenden mensen voorziet van stadsverwarming.

Op last van de brandweer moest de stroom even uit zodat veilig geblust kon worden. Daardoor zaten 500 huishoudens in Overvecht zonder stroom. Ook deden de pompen van de warmtecentrale het niet meer waardoor duizenden huishoudens langzaam geen stadsverwarming meer kregen.

Inmiddels is de brand geblust. Er zijn geen gewonden gevallen en de afzettingen rond het gebouw zijn weggehaald. De oorzaak van de brand is nog niet bekend.

Bron: RTV Utrecht
Rode Kruis Utrecht Midden


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Dat zou erop kunnen duiden dat de derde TS voor de Madioenstraat ook echt naar de Madioenstraat gegaan is en dat er daar dus sprake was van een losstaand incident...

maar volgens de melding was dat dus ook een middelbrand, waar is daar de 2de TS vandaan gekomen dan?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
maar volgens de melding was dat dus ook een middelbrand, waar is daar de 2de TS vandaan gekomen dan?

Waar die melding vandaan kwam weet ik niet, maar voor wat ik begreep is er daar in ieder geval geen middelbrand geweest. In het beginstadium waren dikke rookwolken te zien. Omstanders vertelden me dat de ladderwagen langsreed en toen is gewaarschuwd omdat er brand zou zijn, maar wat daarvan waar is weet ik niet.

702 en 605 zijn vrij snel weer vertrokken, zo snel dat ze al weg waren voordat de VC en COH ter plaatse kwamen. Er zou brand zijn geweest in een ruimte met transformatoren, waarvan er (in ieder geval) één in brand stond. Door het hoge voltage kon er lange tijd niet zoveel gedaan worden. In samenwerking met NUON is de brand uiteindelijk bestreden. De AGS heeft korte tijd metingen verricht om te kijken of de rook schadelijk was....
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding