Overdracht Ambu - SEH

Auteur Topic: Overdracht Ambu - SEH  (gelezen 10667 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2004, 11:49:57
Ik ken het als MIVT, waarbij de V staat voor Vital signs. Maar MIST is makkelijker te onthouden.  :D


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2004, 18:58:24
Toch wil ik reageren op de bewering van Joffry.
"dit steld namelijk niet zoveel voor.." en "...Dit ontstaat namelijk gegarandeerd indien... " Klinken mij als cpa-man niet lekker in de oren.
Bij ons verlopen alle aankondigingen via de CPA en gaat er zo goed als nihil info verloren. Plus het voordeel dat alles opgenomen wordt zodat er later altijd terug geluisterd kan worden of er iets wel of niet aangekondigd is!

Peter.

Ik ben het helemaal met Peter eens nix aan toe te voegen!!!!
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


johannes

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2004, 19:02:48
... je zou toch kunnen zeggen dat de info van de ambu-pleeg + het rittenformulier in combinatie met de vooraankondiging van de CPA genoeg moet zijn....

waar geeft de SEH pleeg dan eigenlijk de voorkeur aan ?? -> welke info blijft het meeste "hangen" ?


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2004, 20:20:25
Het is wel duidelijk dat het aankondigen van een ambu in iedere regio weer anders gebeurt.
Het is een kwestie van gewenning. Op den duur is toch wel bekend wat ze op de SEH willen weten? Daar moeten de chauffeur en de centralist rekening meehouden, dan komt alles goed. En wil de SEH nog iets weten? Nou, dat is zo gebeurt, dat kan toch direct aan de ambu worden gevraagd?
Misschien wat te simpel gezegd, maar zo is het toch?
 8)
En de CPA is er (onder meer) voor bemiddeling met de ambulance. Melding doorgeven aan de ambu, en evt bijzonderheden doormelden naar degene die daar belang bij hebben. Simpel... ;)

Christian


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2004, 22:36:53
De ruis die wij op de SEH ervaren, is met name met cardiale patiënten.
De vooraankondiging verloopt via de ccu.
CPA belt naar CCU-> CCU naar SEH..... mbt 112 meldingen (waarom niet naar SEH, weten ook of er een CCU bed is)
alleen bij reanimaties/ instabiele patiënten is er direct kontakt.

 :)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2004, 00:46:21
Toch wil ik reageren op de bewering van Joffry.
"dit steld namelijk niet zoveel voor.." en "...Dit ontstaat namelijk gegarandeerd indien... " Klinken mij als cpa-man niet lekker in de oren.
Bij ons verlopen alle aankondigingen via de CPA en gaat er zo goed als nihil info verloren. Plus het voordeel dat alles opgenomen wordt zodat er later altijd terug geluisterd kan worden of er iets wel of niet aangekondigd is!

Peter.
Ik bedoelde te zeggen dat er ruis gaat optreden als de AVP via de ACH aan de CPA doorgeeft wat er aan de SEH verteld moet worden  ;D ;)  Via de GSM is er sneller contact gelegd met de SEH en kan direct worden nagegaan of er voor een bepaalde categorie patient d ejuiste opvang in het ziekenhuis gegeven kan worden; denk aan IC (beademingsbed) CCU (ivm trombolyse en opname) pediatrie, etc etc. scheelt weer aanrijtijden en overplaatsen van ene SEH naar andere SEH. Als ik weinig tijd heb  ivm toestand van d epatient laat ik de ACH kort en bondig doorgeven welke opvang ik nodig acht en laat ik aan CPA vragen om politiebegeleiding, en waar er plek is voor een reanimatie- , beademde- of traumapatient, dat gaat meestal wel goed  :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


johannes

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2004, 09:15:41
...als dan een SEH pleeg het overleg aanneemt van de cpa / ambu, blijft deze dan het hele traject (op de SEH) volgen van deze äangekondigde"patient" ??

...of wordt dan deze info eerst gedeeld met collegae zodat iedereen op de hoogte is van de komst van een ....... patient (zodat in principe iedereen op de SEH de patient kan ontvangen )

Johan


helm

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 1 september 2004, 08:16:18
Bij een vooraankondiging heb je vrijwel altijd meerdere mensen nodig, dus de informatie wordt doorgegeven aan de teamleden die de opvang doen.

...als dan een SEH pleeg het overleg aanneemt van de cpa / ambu, blijft deze dan het hele traject (op de SEH) volgen van deze äangekondigde"patient" ??

...of wordt dan deze info eerst gedeeld met collegae zodat iedereen op de hoogte is van de komst van een ....... patient (zodat in principe iedereen op de SEH de patient kan ontvangen )

Johan


Paul SEH

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 september 2004, 11:05:54
Het is bekend dat er altijd wel ergens wat ruis op de lijn onstaat. En soms is dat wat meer als anders. Op de SEH vinden we het fijn als we een vooraanmelding krijgen van een ernstig gewonde of zieke patient. We kunner er dan voor zorgen dat er al een kamer vrij is als de ambulance arriveert en de opvang al klaar staat als dat nodig zou zijn. Verder is het ook een pluspunt dat we de info rechtstreeks van de AVP krijgen. Kan kun je ook directer iets vragen. Meer en betere info zou moeten resulteren in een betere zorg voor de patient. Want daar draait het allemaal om.


johannes

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 1 september 2004, 11:11:45
kun je misschien met een voorbeeld aangeven wat je bedoelt met "meer" en "betere" info ?