verplichte consumptie

Auteur Topic: verplichte consumptie  (gelezen 5237 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 25 augustus 2004, 17:46:39
Een vraagje.
Je bent ergens en moet hoog nodig naar het toilet.
Je loopt een cafe met terrras binnen en gaat naar het toilet.
Je ziet niet dat er blaadjes hangen met het opschrift
Bij gebruik toilet nuttigen van consumptie verplicht.
Na het verlaten van het toilet loop je naar buiten en wordt aangesproken door de eigenaar van het cafe of je wel eventjes een consumptie wil nuttigen.

Nu is mijn vraag dus.

Kan die eigenaar je verplichten om een consumptie te gebruiken????

En als je dit weigert wat zijn dan de consequenties.

GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Target77

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2004, 18:06:54
Als je weigert kan de eigenaar, of diens gemachtigde,  je zonder geldige opgaaf van reden vorderen zijn bedrijf anex terras te verlaten.

Alleen lijkt mij het achteraf dwingen tot het bestellen van een consumptie naar mijn mening civiel rechterlijk niet plausibel . Het is overigens geen strafbaar feit.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2004, 18:53:34
Als je weigert kan de eigenaar, of diens gemachtigde,  je zonder geldige opgaaf van reden vorderen zijn bedrijf anex terras te verlaten.

Alleen lijkt mij het achteraf dwingen tot het bestellen van een consumptie acht ik naar mijn mening civiel rechterlijk niet plausibel . Het is overigens geen strafbaar feit.
ben je in ieder geval je hoge nood kwijt ;D

lotus bianca

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2004, 12:59:09

Alleen lijkt mij het achteraf dwingen tot het bestellen van een consumptie naar mijn mening civiel rechterlijk niet plausibel . Het is overigens geen strafbaar feit.

Het was dus ook de bedoeling om het cafe/terras te verlaten omdat we niet van plan waren er iets te drinken maar alleen naar het toilet moesten.
 De eigenaar wilde dus wel dat we iets zouden drinken omdat we gebruik hadden gemaakt van het toilet en er die briefjes hingen.

DIt hebben we dus niet gedaan en zijn vertrokken toen hij niks in de gaten had.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2004, 16:47:20
Het was dus ook de bedoeling om het cafe/terras te verlaten omdat we niet van plan waren er iets te drinken maar alleen naar het toilet moesten.
 De eigenaar wilde dus wel dat we iets zouden drinken omdat we gebruik hadden gemaakt van het toilet en er die briefjes hingen.

DIt hebben we dus niet gedaan en zijn vertrokken toen hij niks in de gaten had.
jij stiekemert ;D

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2004, 22:28:41
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat een eigenaar een consumptie verplicht. Als je op het terras wilt uitpuffen 'moet' je ook bestellen....Maar ik ben inderdaad ook wel schieuwnierig eigenlijk,want ik voel me altijd een beetje lullig als ik er stiekem tussenuit knijp,terwijl ik de briefjes gezien heb....
Aan de andere kant; dan moet hij maar een toilet-dame/heer neerzetten,dan kan hij gewoon geld voor z'n wc-papier vragen..... ;D
  Ta

lotus bianca

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2004, 23:11:36

Karim

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2004, 13:36:49
Wij zaten ook in keer in 'n soort gelijke situatie en hadden ook geen zin om daar een (tevens belachelijk dure) consumptie te nuttigen.

Ik heb gewoon gezegd "ik heb het toilet niet gebruikt alleen even de spiegel boven de wasbak, er zat een vuiltje in mijn oog en dat kreeg ik er niet uit".

En toen zijn we weggegaan, laat hem maar 's bewijzen dat die plee gebruikt is.
En eissen dat je iets koopt kan ie toch niet, wat ie je gaan vasthouden als je wegloopt ofzo?

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2004, 17:43:10
Ik leg altijd gewoon 10 of 20 eurocent op de balie met de mededeling "Bedankt voor het toiletgebruik".  Maar mischien ben ik te netjes opgevoed.

Als ik in de binnenstad nodig moet ga ik meestal naar het politiebureau, daar kun je altijd naar de WC zonder dat er moeilijk over gedaan wordt.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Karim

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2004, 23:39:37
Als de wc's echt netjes zijn en goed verzorgt wil ik er ook best voor betalen, maar soms is het echt een gore zwijnestal, dan zou je bijna zelf betaald moeten worden omdat je die plee durft te gebruiken.
En dan hoeven ze dus ook echt geen cent te verwachten.