Tja deze muts in elk geval niet, haha
Jou voorstel combinatie blauw-licht blauw lijkt geschikt. Het onderscheid tussen de diverse bedrijven kan gemaakt worden in de emblemen of schuipassanten.
Dan is het ook makkelijker als men naar een anderbedrijf gaat: geen nieuw uni nodig , enkel de schuipassanten met bedrijfslogo wisselen.
Zelf vind ik de combinatie hemelsblauw met zwart duidelijker opvallen, als ge zichtbaar aanwezig moet zijn, o.a evenementen.
Ik zou die ook zelf kiezen voor de VKR's, het valt echt op in de massa dat fel blauw.
Ik vind mijn uniformvoorstel ook geschikt anders zou ik het niet voorstellen.
Ten 1e omdat ik dat 15 jaar geleden meegemaakt heb toen ik in de beveiliging kwam te werken en ten 2e kom je gelijk aan de vraag van meer blauw op straat tegemoet.
Verder lijkt het wel dat sinds de politie naar witte overhemden overging dat ook veel beveiligingsbedrijven overgingen op witte overhemden.
En bij een hoop beveiligingsbedrijven loopt men bijna in kostuums waaruit je niet gelijk kan opmaken dat het een beveiligingsbeambte is.
Dat het onderscheid gemaakt kan worden door de emblemen of schuifpassanten is nu al het geval omdat elk bedrijf geacht wordt een eigen bedrijfslogo te hebben.
Wat jij aangeeft voor als een medewerker van bedrijf wisselt dat hij/zij dan makkelijker van bedrijfslogo kan wisselen kan alleen opgaan
als er een landelijk uniform door het Ministerie van Justitie wordt ingevoerd en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Het zou een hoop bedrijven ook op gigantische kosten jagen die ze denk in niet allemaal kunnen ophoesten.
Verder bedoelde ik dat ik als eigenaar van een beveiligingsbedrijf persoonlijk zou kiezen voor het door mij geopperde uniform.
Maar ik ben blij met elke mening over hoe men vind dat een uniform er voor de beveiliging uit zou moeten zien.
Ik ben wel van mening dat er meer uniformiteit moet komen wat de herkenbaarheid van de beveiligingsbranche ten goede komt.