Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus

Auteur Topic: Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus  (gelezen 21952 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #40 Gepost op: 18 december 2010, 21:00:20
zo te zien kan er met de transporter ook geen arrestant meer mee zie geen arrestanten hok?

Het is maar wat je gewend bent. In AA kennen wij geen arrestantehok. Het is de stoel linksachter of de vloer van de bus met de collega's erbovenop indien nodig.  hjag
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #41 Gepost op: 18 december 2010, 21:03:35
Het is maar wat je gewend bent. In AA kennen wij geen arrestantehok. Het is de stoel linksachter of de vloer van de bus met de collega's erbovenop indien nodig.  hjag

Volgens mij bedoel je de rechter achter stoel(vd nooit achter de bestuurder!!)


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #42 Gepost op: 18 december 2010, 21:19:52
Volgens mij bedoel je de rechter achter stoel(vd nooit achter de bestuurder!!)

Die regel is met name in de auto waar je dan ook dan ook direct achter de bestuurder zit. In de praktijk zit de vd in de bus altijd links met uiteraard nog een collega daarbij op een stoel tegenover de vd. Weg bij de deur die in tegenstelling tot de auto's wel van binnenuit geopend kan worden. Dat is in ieder geval de werkwijze zoals die al jarenlang in D1 gehanteerd word.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #43 Gepost op: 18 december 2010, 22:18:29
Het is maar wat je gewend bent. In AA kennen wij geen arrestantehok. Het is de stoel linksachter of de vloer van de bus met de collega's erbovenop indien nodig.  hjag

In RR werken ze voor wat ik weet van de DHV busjes ( VW Transporter ) en ik zie er meer dan genoeg met zelfde princiepe als in AA.
En uiteraard als de verdachte netjes gaat en blijft zitten ook nog de gordel om en de bijrijder op de stoel er naast met 1 lege plek er tussenin meestal.
En inderdaad als het moet een paar man liggend er bovenop.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 19 december 2010, 01:03:35
Midden & West Brabant is volgens mij de enige in heel Nederland die het ''arrestanten''hokje kent in de noodhulpbusjes ...
Opzich een mooi concept, maar in mijn opinie kun je beter 1 bus per (nacht)dienst inzetbaar houden voor het ophalen van arrestanten als dat we het hele wagenpark daar op gaan aanpassen

@ Moderators, kan dit topic samen gevoegd worden met het andere aanbestedingstopique ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 19 december 2010, 15:34:31
Midden & West Brabant is volgens mij de enige in heel Nederland die het ''arrestanten''hokje kent in de noodhulpbusjes ...
Opzich een mooi concept, maar in mijn opinie kun je beter 1 bus per (nacht)dienst inzetbaar houden voor het ophalen van arrestanten als dat we het hele wagenpark daar op gaan aanpassen

Er is ook een Limbrugs korps wat dat principe van arrestantenhokjes kent (weet even niet welke van de twee).

Tsja, ik ben nog steeds groot voorstander van het Rotterdamse DHV model. Die zijn op vrijwel alle fronten zelfvoorzienend. Maar of dat model geschikt is, heeft ook te maken met hoe je over noodhulp denkt en met de werkwijze die gehanteerd wordt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #46 Gepost op: 20 december 2010, 10:44:19
Dat is Limburg-zuid en zal mij inderdaad benieuwen hoe het met devolgende aanbesteding gaat lopen,of RR de T5 inderdaad in de noodhulp kan houden of dat ze net als de rest in het land in de Touran het werk moeten doen.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #47 Gepost op: 20 december 2010, 22:58:44
Dat is Limburg-zuid en zal mij inderdaad benieuwen hoe het met devolgende aanbesteding gaat lopen,of RR de T5 inderdaad in de noodhulp kan houden of dat ze net als de rest in het land in de Touran het werk moeten doen.

Niet alleen RR rijdt met T5 als noodhulp. MWB rijdt ook met T5 als noodhulp. Zou het jammer vinden als dat een touran wordt


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #48 Gepost op: 21 december 2010, 17:22:03
Sorry,was MWB inderdaad vergeten die rijden inderdaad voornamelijk de T5 in de noodhulp,zo zie je maar dat de meningen verschillen,ik vind namelijk de T5 helemaal niks,komt ook door de stad waar ik woon,daar krioelt het van de smalle straatjes,steegjes etc.Ik ben ook in een tijd opgegroeid dat een politiewagen een stoere sedan was,maarja als je ziet wat die jongens en meiden tegenwoordig allemaal moeten meenemen,kan ik de keuze van stations en MPV wel voorstellen,maar een bus nee moet ik gelijk aan de Belgische Combi denken,vond het toen al niks en nu nog steeds niet,maar kan de keuze van de bus wel voorstellen en in RR is de bus in de noodhulp gekomen door het personeel zelf,de korpsleiding heeft in RR naar het personeel geluisterd!We zullen  in 2011 zien wat er op straat gaat rijden,zelf denk ik de Touran(die facelift ziet er niet slecht uit)ZHZ heeft er al minimaal 1 in Dordrecht rondrijden.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #49 Gepost op: 21 december 2010, 18:02:21
Alsjeblieft zeg, de touran is een gezinsauto. Heeft niets te zoeken bij de politie. Als een stel bejaarden rijden we rond, met een acceleratie en topsnelheid die om te huilen zijn. Wanneer krijgen we in Nederland nou eindelijk eens een echte politieauto?

Laat maar, retorische vraag. De komende 8 jaar in elk geval niet.
Wout