Wij rijden al een tijdje met 1.6 tdi's als wijkauto en 2.0 Tourans maar bij een spoedrit rij je met de Golf de Touran eruit. Dst komt mede doordat de kofferbak leger is en er geen grote lichtbalk maar een centraal geplaatst ledpitje met zowel blauw als amber.
Kwa acceleratie scheelt het nauwelijks maar op de top behoorlijk!
Ja klopt die ervaring deel ik wel.
Echter een Golf met de 2.0 TDI motor is een serieus vlotte auto, en een top van 200 + moet dan zeker lukken.
Zeker voor de buitengebieden met autowegen en auto snelwegen erg prettig.
De Golfjes 1.6 of 1.9 TDI met lichtbalk gaan niet harder dan 170 op de teller.
De Touran 2.0 TDI Noodhulp gaat niet harder dan 180 op de teller.
Even ter vergelijk, de Voa Vito's V6 CDI's halen vol geladen makkelijk 200 op de teller.
Daar rijden er nu een aantal van in het noorden.
Hogere top en snellere acceleratie dan de noodhulp auto's.
Goede zaak alleen klopt er ook iets niet naar mijn mening.
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met de Golf 6 2.0 TDI DSG van de Kmar?