Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus

Auteur Topic: Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus  (gelezen 22054 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #60 Gepost op: 23 december 2010, 00:03:28
De nieuwe politiewagens krijgen volgens mij in de Freedom ANPR camera's,maar hoe zit het met de 360 camera,ik weet dat er in Gouda een golfje met Freedom+camerabol rondrijdt in Haaglanden rijden er Tourans met Vista met bol blijft dit gehandhaaft?(de Vista verdwijntmaar Freedom met ANPR+bol mischien?)Dit ivm de veiligheid van de agenten.Zelf vrees ik van niet want is volgens mij een duur grapje.

Voor zover ik weet is de proef met de (bol)camera's voor voorlopig op de (hele) lange baan gezet..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #61 Gepost op: 23 december 2010, 01:39:34
Downsizing, de nieuwe trend in automobielland. Door de cilinderinhoud terug te brengen en dan met allerlei technische hulpmiddelen (turbo, injectie, mapping) het vermogen op te schroeven, kunnen ze voldoen aan de eisen voor groenere milieulabels. Hierdoor zijn de auto's weer aantrekkelijker voor de grote leasemarkt.

Bij de V50 is bv de D5 (5 cilinder 2.5) niet meer leverbaar. Dit is de D4 (5 cilinder 2.0) geworden. Was wat sceptisch hierover, maar ik moet zeggen dat het een fijne motor is met op papier nagenoeg dezelfde cijfertjes.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #62 Gepost op: 23 december 2010, 10:40:52
Gister hoorde ik van iemand die zich met de inkoop van dienstvoertuigen bemoeid dat de nwe Tourans in Groningen voorzien zullen zijn van een automatische versnellingsbak. Geen idee of dat ook echt gaat gebeuren hoor. Weet ook niet of ik er blij mee moet zijn of niet....


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #63 Gepost op: 23 december 2010, 12:01:30
Volgens de laatste aanbesteding moeten alle noodhulp voertuigen voorzien zijn van een automatische transmissie.
Dus dat verhaal kan wel kloppen.
Enne, zn DSG is wel erg fijn hoor!
Nu alleen nog die Passat Variant icm met de 2.0 TDI 170 pk ;)

Trienst trouwens dat men voor de 1.6 TDI 105 Pk heeft gekozen, echt niet noodhulp waardig!


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Volgens de laatste aanbesteding moeten alle noodhulp voertuigen voorzien zijn van een automatische transmissie.
Dus dat verhaal kan wel kloppen.
Enne, zn DSG is wel erg fijn hoor!
Nu alleen nog die Passat Variant icm met de 2.0 TDI 170 pk ;)

Trienst trouwens dat men voor de 1.6 TDI 105 Pk heeft gekozen, echt niet noodhulp waardig!
Even een kickje. Die 1.6 TDI 105 PK is voor de handhaving en niet voor de noodhulp.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Even een kickje. Die 1.6 TDI 105 PK is voor de handhaving en niet voor de noodhulp.

Leuk bedacht, vanachter een bureau... Als ik met de handhaving bezig ben rij ik ook nooit op een prio 1 rit mee....  :-X
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Wij rijden al een tijdje met 1.6 tdi's als wijkauto en 2.0 Tourans maar bij een spoedrit rij je met de Golf de Touran eruit. Dst komt mede doordat de kofferbak leger is en er geen grote lichtbalk maar een centraal geplaatst ledpitje met zowel blauw als amber.

Kwa acceleratie scheelt het nauwelijks maar op de top behoorlijk!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Wij rijden al een tijdje met 1.6 tdi's als wijkauto en 2.0 Tourans maar bij een spoedrit rij je met de Golf de Touran eruit. Dst komt mede doordat de kofferbak leger is en er geen grote lichtbalk maar een centraal geplaatst ledpitje met zowel blauw als amber.

Kwa acceleratie scheelt het nauwelijks maar op de top behoorlijk!

Ja klopt die ervaring deel ik wel.
Echter een Golf met de 2.0 TDI motor is een serieus vlotte auto, en een top van 200 + moet dan zeker lukken.
Zeker voor de buitengebieden met autowegen en auto snelwegen erg prettig.

De Golfjes 1.6 of 1.9 TDI met lichtbalk gaan niet harder dan 170 op de teller.
De Touran 2.0 TDI Noodhulp gaat niet harder dan 180 op de teller.

Even ter vergelijk, de Voa Vito's V6 CDI's halen vol geladen makkelijk 200 op de teller.
Daar rijden er nu een aantal van in het noorden.
Hogere top en snellere acceleratie dan de noodhulp auto's.
Goede zaak alleen klopt er ook iets niet naar mijn mening.

Is er trouwens iemand die ervaring heeft met de Golf 6 2.0 TDI DSG van de Kmar?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
De Golfjes 1.6 of 1.9 TDI met lichtbalk gaan niet harder dan 170 op de teller.
De Touran 2.0 TDI Noodhulp gaat niet harder dan 180 op de teller.

Wat mij overigens opvalt is dat dit voor de nieuwe auto's die door Honac geleverd worden inderdaad zo is. We hebben echter ook wat Tourans met wat meer ervaring EN een windvanger Vista op het dak en die halen de 195 op de teller nog wel.. Misschien dat de nieuwere nog wat los moeten komen maar ik sluit ook niet uit dat ze begrenst zijn door Pon of dat de andere inbouw net een tikje zwaarder is. Wat dat betreft zou er soms best wel eens wat uit kunnen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615


Is er trouwens iemand die ervaring heeft met de Golf 6 2.0 TDI DSG van de Kmar?

Ja, hij rijdt super! Als je hem in de drive zet rijdt die lekker rustig en zuinig, maar trap je het gaspedaal in, dan rijdt die hetzelfde als in de sportstand (schakelt bij de 5000 toeren). De auto accelereert naar mijn mening wel goed, ook al vind ik dat het altijd sneller kan, maar goed. Top snelheid heb ik nog niet hoeven te testen erin, maar ik weet dat hij de 200 met weinig moeite haalt. Maar dat deed/doet onze Astra ook.

Kwa snelheid is die ongeveer gelijk als aan de Astra voor mijn gevoel, maar bij de Golf hoef je niet zelf te schakelen. En de Golf is een veel comfortabeler auto en ligt een stuk beter op de weg. Ik vind het echt een hele vooruitgang