Automobilisten bekeurd voor bevroren ruiten

Auteur Topic: Automobilisten bekeurd voor bevroren ruiten  (gelezen 4706 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 december 2010, 13:45:58
Is dit geen optie dan?
Dit gebruik ik ook en als ik het eraf haal en de auto start, dan zet ik de verwarming op z'n warmst en richt de warmte op de ramen, dat helpt prima.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 16 december 2010, 13:48:53
Is dit geen optie dan?
Dit gebruik ik ook en als ik het eraf haal en de auto start, dan zet ik de verwarming op z'n warmst en richt de warmte op de ramen, dat helpt prima.

Dat is wel een optie voor het ijs op de ramen maar ik neem aan dat je dit niet tijdens het rijden mag gebruiken... ::) En in het begin is de motor nog niet warm dus ook geen warme lucht. Zodra de motor een beetje warm is is het probleem ook voorbij :)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 december 2010, 13:51:51
Haha dat lijkt me niet veilig inderdaad.
Zoals ik het omschreef, zo helpt het bij mij altijd goed en heb ik geen bevriezing als ik net weg rij.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 16 december 2010, 15:22:56
Een echte auto kopen ... met voorruit verwarming.
Een fles lauw water over het raam gieten

of gewoon even de motor starten en de kachel aan ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 17 december 2010, 14:43:36
Niet meer dan terecht dat men hiervoor op de bon gaat. Vandaag ook weer gezien dat men het dak van de auto niet sneeuwvrij maakt.
Ook hier mag veel harder tegen worden opgetreden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #15 Gepost op: 17 december 2010, 14:48:26
Ja, wat is een boete in vergelijking met het kopen van een nieuwe auto of nog beter, een ruitenkrabber :) :

http://www.112nederland.nl/Noord-Holland/nieuws/11867/auto-glijdt-de-sloot-in-door-sneeuwval-op-de-marathonlaan-in-amstelveen.html

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/5624-niet-krabben-leidt-tot-aanrijding-met-beknelling

Dit is mijn mening, als iemand een aanrijding veroorzaakt met ongekrapte ruiten, vind ik dat de verzekering het schadebedrag niet moet uitkeren (eigen risico?!).


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2010, 19:08:11
Zal je het nog anders vertellen op het moment dat jij, in die toestand van je voertuig, een aanrijding veroorzaakt, neem ik je rijbewijs in en gaat er een 130 de deur uit.


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 20 december 2010, 19:23:38
Ja, wat is een boete in vergelijking met het kopen van een nieuwe auto of nog beter, een ruitenkrabber :) :

http://www.112nederland.nl/Noord-Holland/nieuws/11867/auto-glijdt-de-sloot-in-door-sneeuwval-op-de-marathonlaan-in-amstelveen.html

Dit is mijn mening, als iemand een aanrijding veroorzaakt met ongekrapte ruiten, vind ik dat de verzekering het schadebedrag niet moet uitkeren (eigen risico?!).

Die foto's zeggen niet alles. Als het voertuig een tijdje zo staat voordat de foto gemaakt wordt, en het vriest lekker, dan zullen de ramen binnen de kortste keren ook weer dichtzitten. Toevallig vannochtend ook zo'n casus gehad. Bij het ter plaatse komen waren de ramen van het voertuig echt netjes schoon, bij het wegrijden zaten ze inmiddels aardig dichtgevroren.

Overigens ben ik met je eens dat duidelijk alleen de ruitenwisser gebruikt is om de sneeuw weg te vegen. Dan blijven er nog grote hoeken over waar je niets door ziet. Gisterenochtend werd ik op de snelweg ingehaald door een auto met dichte ramen doordat ze beslagen waren (minus een paar kleine kijkgaatjes), en de voor- en achterlichten én de spiegels zaten dichtgesneeuwd  3hj :-X