Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 360259 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #770 Gepost op: 26 december 2013, 16:24:11
Ik heb ook iets opgevangen over Mercedessen, alleen niet over de Otaris  0098
Daar zal gerust later iets over naar buiten komen ''als de tijd rijp is''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Surveillanceteam

• Gast
Reactie #771 Gepost op: 26 december 2013, 17:57:01
Ik dacht ook al dat het de GGD Kennermerland was....want die hebben idd otarissen aangeschaft.
Chevrolet is veel te dur, want de dealer in Duitsland bestaat niet meer en alles moet nu rechtstreeks uit de VS komen...veel te duur.....

Clifford Smit

• Forum gebruiker
Reactie #772 Gepost op: 26 december 2013, 19:42:49
De eerste Visser Otaris ambulance voor Veiligheidsregio Kennemerland rijdt al in het rond. Het betreft de 12-141

Dirtdiver

• Forum gebruiker
Reactie #773 Gepost op: 26 december 2013, 20:09:04
Citaat van: Clifford Smit link=msg=1231631 date=1388083369
De eerste Visser Otaris ambulance voor Veiligheidsregio Kennemerland rijdt al in het rond. Het betreft de 12-141

Er reden er toch al 2 ? De 12-158 en 12-151. Of zij deze niet het zelfde als de nieuwste aanwinst van Kennemerland ?

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #774 Gepost op: 26 december 2013, 23:21:22
Foto van de 12-141 staat al elders op het forum  ;)
Het is de eerste voor de GGD Kennemerland, onderdeel van de VRK. De 151 en 158 zijn van Connexxion Ambulancezorg/Witte Kruis. Zowel de GGD als CAZ/WK zijn onderdeel van de coöperatie RAV Kennemerland. Dus binnen de regio is de 141 niet de eerste, wel bij de GGD.

Maar nu weer ontopic over Ambulance Amsterdam denk ik?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #775 Gepost op: 27 december 2013, 11:10:05
Citaat van: Surveillanceteam link=msg=1231627 date=1388077021
Ik dacht ook al dat het de GGD Kennermerland was....want die hebben idd otarissen aangeschaft.
Chevrolet is veel te dur, want de dealer in Duitsland bestaat niet meer en alles moet nu rechtstreeks uit de VS komen...veel te duur.....
De Chevrolets van Wheeled Coach werden geïmporteerd door Dutch Rescue Vehicles (DRV) in Hoogeveen en daar aangepast aan Nederlandse eisen en gebruiksgemak, ondere andere de vering. Die leverden weer uit aan Amsterdam. Ze komen dus niet uit Duitsland zoals jij suggereert.  Ze zijn ook nog gewoon leverbaar bij DRV. Ze zijn duur in onderhoud en de hoofdreden is vooral dat ze vanwege het hoge verbruik aan brandstof niet kunnen voldoen aan de zuinigheidsnormen en milieu eisen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Surveillanceteam

• Gast
Reactie #776 Gepost op: 6 februari 2014, 20:21:46
Oke, een collega had mij verteld dat die chevy's uit Duitsland kwamen....

Amsterdam krijgt ook twee nieuwe Rapid Responders. Het zou gaan om VW Tourans.
Zaanstreek (valt onder regio 13) had al twee rapids. Momenteel zit er ook twee man op de Rapid. Vermoedelijk om  verpleegkundigen op te leiden tot rapid responder. Daarom is het denk ik dat de ene rapid van Zaandam al een geruime tijd dienst doet op post Karperweg.

Weet iemand wanneer de rapid geleverd worden.
Het enige wat ik niet begrijp, is waarom Amsterdam geen motoren aanschaft. Die zijn veel handiger voor in de drukke stad.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #777 Gepost op: 6 februari 2014, 20:58:25
Citaat van: Surveillanceteam link=msg=1242727 date=1391714506
Het enige wat ik niet begrijp, is waarom Amsterdam geen motoren aanschaft. Die zijn veel handiger voor in de drukke stad.
Daar staat een discussie over op het forum, ze willen het niet (volgens mij) in verband met de tramrails. Je weet wel, dat zelfde soort ijzer dat ook in Den Haag en Rotterdam ligt waar ze ook met ambulancemotoren overheen rijden.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #778 Gepost op: 6 februari 2014, 21:01:38
... en waar de tramrails doorgaans geen enkel probleem vormen, evenmin als voor de motorpolitie (of wel soms?) >:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #779 Gepost op: 6 februari 2014, 21:11:29
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1242741 date=1391716898
... en waar de tramrails doorgaans geen enkel probleem vormen, evenmin als voor de motorpolitie (of wel soms?) >:D

Vergeet ook de motorbrandweer niet, dat hebben we hier ook nog ^-^