Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 357519 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #780 Gepost op: 6 februari 2014, 22:10:51
Oeps, de brandweermotor had ik even vergeten >:D
Ach ja, hier in deze Zuidduitse deelstaathoofdstad rijdt sowieso weinig HV op de motor én zijn er ook tramrails, dus ik mag niet te hard grinniken...
Zullen we weer ontopic gaan?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #781 Gepost op: 6 februari 2014, 22:26:49
Raar dat ambulancemotoren last hebben van tramrails.....
Kwestie van goed opletten, en je hoort niet vaak dat motoren in Amsterdam onderuit gaan door tramrails... (altijd dwars er over rijden, niet evenwijdig) De politie gebruikt ze echt niet voor de lol, nee die dingen zijn heel handig in de stad.

Brandweermotoren vind ik maar apart...lijkt mij ook niet handig omdat er veel inzetten zijn op verdiepingen.....Bovendien heeft Amsterdam-amstelland ongeveer 20 kazernes, dus altijd wel eentje in de buurt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #782 Gepost op: 7 februari 2014, 11:29:35
Citaat van: Surveillanceteam link=msg=1242782 date=1391722009
Raar dat ambulancemotoren last hebben van tramrails.....
Kwestie van goed opletten, en je hoort niet vaak dat motoren in Amsterdam onderuit gaan door tramrails... (altijd dwars er over rijden, niet evenwijdig) De politie gebruikt ze echt niet voor de lol, nee die dingen zijn heel handig in de stad.

Er gaat echt zo af en toe wel eens een politiemotorrijder onderuit (door tramrails).
De ambulancedienst van Amsterdam heeft daar een afweging in gemaakt en zij geven dit aan als een van de nadelen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #783 Gepost op: 7 februari 2014, 20:10:11
Bovendien bied een voertuig ipv motor als Rapid ook zo zijn voordelen. Je hebt bijv. een plek om even een slachtoffer in te zetten (ja de grapjes over nekklachten kennen we nu wel) en ik heb begrepen dat de Rapids ook een SO mogen vervoeren naar het ziekenhuis. (Hetgeen in de praktijk niet tot nauwelijks gebeurd). Het precieze weet ik er niet van maar volgens mij geldt het alleen voor zittende SO's die onderweg geen medische hulp behoeven (zuurstof, controle etc,). Kortom, gewoon een taxiritje.  :P

Overigens, als de 2 nieuwe Touran's als Rapid binnen zijn, zullen alle Rapids vanuit Amsterdam gaan rijden.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #784 Gepost op: 8 februari 2014, 17:00:24
Citaat van: Jeroen! link=msg=1242975 date=1391800211
Bovendien bied een voertuig ipv motor als Rapid ook zo zijn voordelen. Je hebt bijv. een plek om even een slachtoffer in te zetten (ja de grapjes over nekklachten kennen we nu wel) en ik heb begrepen dat de Rapids ook een SO mogen vervoeren naar het ziekenhuis. (Hetgeen in de praktijk niet tot nauwelijks gebeurd). Het precieze weet ik er niet van maar volgens mij geldt het alleen voor zittende SO's die onderweg geen medische hulp behoeven (zuurstof, controle etc,). Kortom, gewoon een taxiritje.  :P

Overigens, als de 2 nieuwe Touran's als Rapid binnen zijn, zullen alle Rapids vanuit Amsterdam gaan rijden.
Ik heb juist gehoord dat de 2 oude Ford's verdeeld worden over Purmerend en Zaandam.. En Amsterdam de 2 nieuwe. Lijkt me ook veel handiger i.v.m aanrijdtijden in het Waterlandse gedeelte bijvoorbeeld.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #785 Gepost op: 9 februari 2014, 02:54:49
Citaat van: Jeroen! link=msg=1242975 date=1391800211
Je hebt bijv. een plek om even een slachtoffer in te zetten (ja de grapjes over nekklachten kennen we nu wel) en ik heb begrepen dat de Rapids ook een SO mogen vervoeren naar het ziekenhuis. (Hetgeen in de praktijk niet tot nauwelijks gebeurd). Het precieze weet ik er niet van maar volgens mij geldt het alleen voor zittende SO's die onderweg geen medische hulp behoeven (zuurstof, controle etc,). Kortom, gewoon een taxiritje.  :P

Ik weet dat men in bijv. Kennemerland, als het weer (te) slecht is voor de motorambulance men uitrukt met kleine dienstauto's (met de ambulancebepakking gewoon op de achterbank). Met enige regelmaat gebeurd het dat men dan voor kleine medische ingrepen (noem een hechtwondje) het slachtoffer even naar het ziekenhuis brengt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #786 Gepost op: 9 februari 2014, 11:14:52
Voor mij zou een Rapid wel leuk zijn op Purmerend, maar ik vraag mij af of het wel zin heeft. Veel ritten in Waterland duren wel tien minuten. Als je vervolgens nog een tien minuten moet wachten voor een ambulance, dan is het bij elkaar best lang.

Ik denk ook dat Zaandam in ieder geval één Rapid mag houden, want ze worden daar veel ingezet.


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #787 Gepost op: 9 februari 2014, 11:33:34
Een RR zal vooral regiodekking doen. Als er ergens een post leeg is, stuurt de MKA vaak een RR als vulling. Overal een RR plaatsen heft dus het principe van een RR op.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #788 Gepost op: 9 februari 2014, 11:38:35
Dan werkt het bij jullie anders als hier :-)


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #789 Gepost op: 9 februari 2014, 15:37:28
Hier is ie dan de 'nieuwe' rapid van Amsterdam

PRIMEUR A1 13-343 RAPID RESPONDER MET SPOED IN AMSTERDAM