Volgensmij zijn dit in Kennemerland gewone ambulance's die gebruikt worden voor B ritten (zoals dat hier voor de komst van de zorgambu's ook zo was). Volgensmij hebben ze daarom ook geen andere naam gekregen. (maar correct me if i'm wrong!)
De zorgambulances van de VZA zijn toch even wat anders ingedeeld qua bepakking en rijdt er tevens geen AVP op de auto.
Vandaar ook dat hij zorgambulance is genoemd zodat er een duidelijk verschil is.
De BLS-ambulances in Kennemerland zijn ook altijd al redelijk uitgeklede ambulances geweest. Er zit bijvoorbeeld geen Lifepak12 monitor in, maar een AED. Ook wordt er meestal (maar niet uitsluitend) andere bemensing op ingezet dan op de A-auto.
De nummering is alleen nooit aangepast. De B-Bus Connexxion is de 12-153. De B-Bus GGD was de 12-143, maar met de komst van de 144 worden ook de andere auto's als B-ambulance gebruikt. Met de aanvulling dat er dan wel met de AED gereden wordt geloof ik.
De auto meldt zich ook altijd in bij de MKA als zijnde B-bus, er wordt geen A1 gereden.
Overigens heb ik wel de indruk dat de VZA-zorgambulance veel meer uitgekleed is dan de BLS-ambulances in Kennemerland.