Spoorwegovergang dicht, Prio1 en dan ?

Auteur Topic: Spoorwegovergang dicht, Prio1 en dan ?  (gelezen 6472 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 12 december 2010, 18:10:36
Gewoon gezond verstand. Als de chauffeur ziet dat ie veilig de oversteek kan maken, prima. Bij twijfel; nooit gaan.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 12 december 2010, 18:23:06
Gezien de manouevre en de stress (spoedassistentie o.id.)  is het niet aannemelijk dat weleens je motor af kan slaan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 12 december 2010, 18:47:30
Ik hoop dat deze collega's het de volgende keer ook doen !  3hj

Misschien ben je in de mogelijkheid om uit te zoeken wie dat waren en daar eens een (normaal) gesprek mee aan te gaan. Hoor je meteen hoe zij het hebben ervaren en waarom er die keuze is gemaakt  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #13 Gepost op: 12 december 2010, 19:31:13
Als er 3 auto's achter elkaar aan reden zal er vast wel iets goed loos zijn geweest?
En ze zullen het heus niet zomaar gedaan hebben, zij weten vast ook wel dat niemand wat aan ze heeft als ze onder de trein terecht komen


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 12 december 2010, 19:53:57
Ik heb het ze hier ook wel eens zien doen bij een spoorwegovergang. Ze stopte voor de bomen, zagen dat er nog geen trein (dichtbij) was en reden gekruisd de spoorweg over. Die keer was het in mijn ogen geen gevaarlijke situatie, maar stel je toch voor dat de motor uit valt o.i.d.  :-X

Wel kan ik me er wat bij voor stellen dat ze het doen. Wij hebben ook een aantal spoorwegovergangen in de regio. Soms duurt het erg lang voor ze weer omhoog gaan, een andere route is er vaak niet,
omdat de hele Zaanstreek grenst langs het spoor.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #15 Gepost op: 12 december 2010, 20:55:11
Misschien ben je in de mogelijkheid om uit te zoeken wie dat waren en daar eens een (normaal) gesprek mee aan te gaan. Hoor je meteen hoe zij het hebben ervaren en waarom er die keuze is gemaakt  ;)

Daar heb je een punt Jerommeke. Kleine moeite, maar ligt niet in mijn bedoeling. (Misschien komt er uit Baarn nog wel een reactie op dit forum) Ik heb zaterdagmiddag 3 collega's een keuze zien maken en was benieuwd hoe anderen hiermee om denken te gaan. OK, het was een prio1 rit, maar wil je wel zo ver gaan. Het houdt een keer op natuurlijk. Zelf denk ik dat nr.3 de verstandigste is geweest. Zoals al aangegeven heeft hij een behoorlijk stukje moeten omrijden, maar wel veilig.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #16 Gepost op: 12 december 2010, 20:59:59
Ik begrijp iets niet........

Hoe vaak gebeurd het niet dat politieagenten menselijke resten van een spoorrails af kunnen schrapen.
Hoe vaak hoor je niet wat voor emoties er bij alle partijen zijn. Niet te vergeten de machinist van een trein die geen kant op kan dan alleen maar rechtdoor.

Ik vind het onder geen beding verantwoord om in normale situaties (geen overwegstoring) een gesloten spoorwegovergang over te gaan.
Wat moet zo'n machinist denken van dit soort gedrag?
Ik kan me voorstellen dat niet alleen de mensen in de politiewagen met een verhoogd adrenaline in de wagen zitten, in die toestand neem je misschien meer risico's maar het blijft niet te rijmen.

Ik zeg... NOOIT DOEN!!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #17 Gepost op: 12 december 2010, 21:30:43
Bij ons, een werkgebied die doorsneden wordt door een spoorlijn, wordt niet door rood gereden bij de spoorwegovergang. Maakt niet uit wat de melding is. Voorsorteren op de linker rijstrook zodat je vooraan staat, blauw aanlaten, raampje open en tegen de persoon in het voertuig rechts van je zeggen dat ze even moeten wachten, omdat wij voor gaan. Dat is de manier en niet anders.

De heel hoge uitzonderingssituatie waarbij de voordelen van het oversteken van een spoorwegovergang met rood licht uitstijgen boven de nadelen, heb ik nog nooit meegemaakt.
Wout


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #18 Gepost op: 12 december 2010, 21:42:58
Bij mijn rijopleiding werd geadviseerd blauw juist uit te zetten voor een spoorwegovergang om niet de illusie te wekken voor de treinmachinist dat er iets gaande is op of om de spoorwegovergang. Nadat de trein is gepasseerd weer OGS aan om de weg zodoende te vervolgen.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #19 Gepost op: 12 december 2010, 23:03:38
Hmmm, dat is ook wel een goeie... Zo heb ik er nog niet over nagedacht. Ga ik onthouden.
Wout