Gewonde bij autobrand Westerscheldetunnel (25-08-2004)

Auteur Topic: Gewonde bij autobrand Westerscheldetunnel (25-08-2004)  (gelezen 3188 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Gepost op: 25 augustus 2004, 23:36:54
Gewonde bij autobrand Westerscheldetunnel
Woensdag 25 augustus 2004
De hulpdiensten zijn woensdagmiddag uitgerukt voor een autobrand in de Westerscheldetunnel.
Even na half vier heeft de Gemeenschappelijke Meldcentrale Zeeland brandalarm gemaakt voor een autobrand in de westbuis, ter hoogte van dwarsverbinding 19. Hiervoor rukte de vrijwilligers uit van de brandweerposten Ovezande, Borssele, Arnemuiden, Hoek en Terneuzen.
Nog voordat de brandweer terplaatse was hadden de automobilisten de brand bedwongen, de brandweervoertuigen zijn onder prio 1 doorgereden voor nacontrole van het voertuig.
Vanuit Goes en Terneuzen zijn twee ambulances terplaatse geweest i.v.m. een gewonde, welke is afgevoerd naar de richting Zeeuws-Vlaanderen.
Op de aanvoerwegen ontstonden enkele kilometers file, waarvoor de politie met veel eenheden terplaatse waren gekomen. Rond half zes was de westbuis weer vrijgegeven, de oostbuis was al rond vijf uur vrijgegeven.

Bron: Veiligheidsregio Zeeland




Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2004, 23:46:58
Daar hebben de centralisten het vast druk mee gehad....
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2004, 09:18:30
Filmpjes uitruk Westerscheldetunnel van de CAFS 5661 en van de SIV 5660 (snel interventie voertuig) staat op:

www.brandweerterneuzen.nl.nu
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2004, 10:05:25
Mbt de gewonden: twee keer rookinhalatie, waarvan eentje ook met lichte brandwonden. Waarschijnlijk zijn dat de dappere blussers van de autobrand geweest :-)

Incidentje in ieder geval goed afgelopen. Alarmeringsvolgorde was nu voor zover ik het gehoord/begrepen/gezien heb nu ook logisch en sneller.

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2004, 10:08:20
Filmpjes uitruk Westerscheldetunnel van de CAFS 5661 en van de SIV 5660 (snel interventie voertuig) staat op:

www.brandweerterneuzen.nl.nu

Zoals al eens eerder gemeld op dit forum geloof ik..... zonde van die sirene's....... :-(

Gr
Erik


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2004, 10:17:16
Mbt de gewonden: twee keer rookinhalatie, waarvan eentje ook met lichte brandwonden. Waarschijnlijk zijn dat de dappere blussers van de autobrand geweest :-)

Incidentje in ieder geval goed afgelopen. Alarmeringsvolgorde was nu voor zover ik het gehoord/begrepen/gezien heb nu ook logisch en sneller.

Gr
Erik

Jah klopt ik heb nu 2 meldingen 1 melding va 25 april en een melding van gister en die van gisteren was duidelijk korter
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2004, 10:18:00
Zoals al eens eerder gemeld op dit forum geloof ik..... zonde van die sirene's....... :-(

Gr
Erik

is idd zonde maar jah nix aan te doen  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2004, 11:47:12
Was ook zeer leerzaam voor de Operator van Dienst . . . .


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2004, 18:47:26
Daar hebben de centralisten het vast druk mee gehad....

Dan weet ik al wie er dienst heeft gehad. Wat zei ik pas over geluk??? 8) ;D

Christian


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2004, 18:48:02
Was ook zeer leerzaam voor de Operator van Dienst . . . .

Was het je eerste calamiteit, Michel?

Christian