Automobilisten bekeurd voor bevroren ruiten

Auteur Topic: Automobilisten bekeurd voor bevroren ruiten  (gelezen 4728 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Gepost op: 13 december 2010, 19:14:13
Automobilisten bekeurd voor bevroren ruiten
 
In Helden werden maandagmorgen zeven automobilisten bekeurd omdat ze rondreden met dichtgevroren ramen.

De controle werd tussen 6 en 8 uur 's morgens uitgevoerd op de John F. Kennedystraat en de Willem de Hornestraat. Opvallend was dat veel weggebruikers niet de moeite hadden genomen om hun ramen ijsvrij te maken. Daardoor reden ze rond met beperkt zicht. Alleen de meest extreme gevallen werden aangehouden en bekeurd. Wie niet de moeite neemt om de ruiten schoon te krabben moet rekenen op forse boetes. Een ijslaag op de voorruit is goed voor 160 euro, een niet schoongemaakte achterruit kost 90 euro. Tijdens de controle werd ook gelet op de fietsverlichting. Opvallend was dat slechts een enkeling zijn verlichting niet in orde had.

bron l1.nl

Opzicht niet verkeerd. Alleen een vraag. Ik lees dat men een bekeuring krijgt voor bevroren achterramen. OP basis van wat gebeurd dit? Je hebt toch ook bestelwagens etc met dichte deuren, of spullen in een stationwagen waardoor je niets ziet in de achteruitkijkspiegel. Hoe zit dat dan? Ik dacht dat een linker en rechter buitenspiegel voldoende waren?


Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 13 december 2010, 19:16:55
Er loopt toevallig op een ander forum een zelfde discussie ... Een dichtgevroren achterruit is strafbaar, als men géén rechterbuitenspiegel heeft. (90,-)
Het niet schoonmaken van de zijruiten kost 90,- Voorruit 160,- en alle ruiten (voor achter & zij) is 240,-
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2 Gepost op: 14 december 2010, 09:52:50
En wat er kan gebeuren als je niet je ruiten afdoende krabt:

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/5624-niet-krabben-leidt-tot-aanrijding-met-beknelling

Heb daar foto's staan maken en de agenten hadden hun handen vol aan het staande houden van voertuigen waarvan de voorruit onvoldoende ijsvrij was gemaakt. Ze kregen echter geen bekeuring maar werden in de gelegenheid gesteld hun ruiten alsnog voldoende ijsvrij te maken.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #3 Gepost op: 14 december 2010, 18:32:55
Net goed gelijk schrijven!!

Je zal niet de eerste fietser zijn die op de SEH eindigt omdat iemand van die kijkdoosjes gekrabt heeft. Levensgevaarlijk.  

(ps een standkachel is wel erg lekker, of je auto in de garage of onder de carport parkeren )
Freude am Fahren


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2010, 08:42:47
heeft puur te maken met de mentaliteit van de meeste mensen tegenwoordig.... ikke ikke ikke en de rest ken stikken.... dus... ikke ga niet mijn ramen schoonmaken, want dan krijg ikke koude handjes, ikke ga wel rijden met een kijkdoosje, want dan kost het ikke wat meer tijd....

dus... net goed gewoon schrijven !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2010, 10:20:11
Zelfs als ik mijn ruiten schoonmaak vriezen ze tijdens het rijden weer aan. De eerste KM heb ik echt problemen om, na het krabben, ook zicht te houden. Kost heel wat ruitewisser vloeistof...

Van het milieu mag ik niet een 1/2 uur met draaiende motor wachten totdat de auto is opgewarmd + als de motor geen belasting heeft door het rijden schiet het verwarmen niet erg op.

Hoelang moet is wachten na het schoonmaken totdat ik kan gaan rijden?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2010, 13:05:03
Als je niet veilig kan deelnemen aan het verkeer, neem je geen deel aan het verkeer.

Simpel, toch?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2010, 13:13:35
Zelfs als ik mijn ruiten schoonmaak vriezen ze tijdens het rijden weer aan. De eerste KM heb ik echt problemen om, na het krabben, ook zicht te houden. Kost heel wat ruitewisser vloeistof...

Van het milieu mag ik niet een 1/2 uur met draaiende motor wachten totdat de auto is opgewarmd + als de motor geen belasting heeft door het rijden schiet het verwarmen niet erg op.

Hoelang moet is wachten na het schoonmaken totdat ik kan gaan rijden?

Inderdaad, als je ruiten weer dichtvriezen moet je stoppen met rijden en ze schoonmaken, of wachten....
Je kan tegenwoordig van dat schoonmaak spul kopen wat je op je ruiten spuit en je een stuk minder hoeft schoon te maken..... Ik heb alleen geen idee hoe het heet.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 16 december 2010, 13:35:34


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 16 december 2010, 13:36:55
Van de week dat spul gebruikt  ;) Alleen moet je toch je ruitenwissers gebruiken om je ramen schoon te maken en dan is het spul er weer af. Daarnaast heb ik de eerst KM haast geen mogelijkheid om fatsoenlijk te stoppen. Ihkv verkeersveiligheid hebben ze daar haast alle parkeerplaatsen verwijderd. Met ruitenwisvloeistof gaat het wel maar het is niet ideaal.