N.a.v. de discussie over het opheffen van waterongevallenteams
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=2091.0Een mensenleven laat zich slecht uitdrukken in geld. Toch is er ergens een moment waarop we moeten zeggen dat de investering niet meer opweegt tegen de (mogelijk) te behalen winst. Maar laten we de financiën even opzij zetten en een ander aspect belichten. Ik heb geen idee hoeveel succesvolle reddingen brandweerduikers hebben gedaan maar ik heb het vermoeden dat dit aantal erg laag is. Als ik daar de omgekomen brandweerduikers van de afgelopen 10 jaar tegenover zet (Utrecht 2001, Urk 2007 en Terneuzen 2008) dan vind ik dit een erg hoge prijs!
Plaats in dit topic meldingen van waterongevallen en het resultaat van de duikinzet.
Bijvoorbeeld:21:29:56 03-12-10 GROUP-1 WO-1 AUTO TE WATER (+Inc.net: 1+) Vopak Terminals Amsterdam B.V PETROLEUMHAVENWEG 42 Aanvalsplan 0048 ASD [ 9091 NET01 3051C 3578 3611 3538 ]
Duikers wel uitgerukt ter plaatse niet ingezet, persoon reeds op het droge.
Vervolgens zal dit in het onderstaande overzicht worden bijgewerkt zodat inzichtelijk wordt welke alarmerlingen een wo-team krijgt en wat daarvan de daadwerkelijke inzet (of juist niet) is geweest.
OverzichtBijgewerkt 15-12-2010[td]Persoon te water 1x Geen inzet noodzakelijk
[td]Dier te water 1x Geen inzet noodzakelijk
[td]Dier te water 1x Bergen [niet levensreddend]