GRIP 1 Aanrijding 2 trams Scheveningseweg - Den-Haag 15-12-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Aanrijding 2 trams Scheveningseweg - Den-Haag 15-12-2010  (gelezen 5789 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 15 december 2010, 17:08:44
Dit is vaker besproken, het incident is en blijft een PRIO 1 incident, totdat dit handmatig wordt aangepast. Dat blijft helaas ook altijd onduidelijkheid geven bij middelbranden, het enige voertuig wat dan in de meldtekst staat is de AB, terwijl er duidelijke afspraken zijn dat de AB altijd (tenzij mobilofonisch anders aangegeven) PRIO 2 rijdt. Soms wordt dat handmatig aangepast, meestal staat er gewoon PRIO 1.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #21 Gepost op: 15 december 2010, 18:49:52
Hoe vaak zit jij in een tram Maarten?

Daarvoor is een Dodemanspedaal, dat je echt in moet drukken. Wordt je onwel valt de druk weg, dodeman los: bedrijfsremming, om ongelukken te voorkomen...
Ah, dus een black-out kan bij deze als onmogelijk worden geschrapt van het lijstje van mogelijke oorzaken die de politie zal onderzoeken.....
greetz,  Enrique


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #22 Gepost op: 15 december 2010, 19:30:29
Om het lijstje compleet te maken moet je natuurlijk ook niet deze vergeten  :)

112meldingen
15:36:50 15-12-10A1 Adriaan Goekooplaan/Scheveningseweg DEN HAAG 97088
1520020Ambulance-15-120 Witte Kruis Den Haag
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #23 Gepost op: 15 december 2010, 19:44:08
Ah, dus een black-out kan bij deze als onmogelijk worden geschrapt van het lijstje van mogelijke oorzaken die de politie zal onderzoeken.....

juist. ook de dodemansknop/dodemanspedaal is niet onfeilbaar. Er zijn genoeg gevallen bekend waarin een dodemansknop op het cruciale moment niet bleek te werken, en zelfs gevallen waarin mensen (ondanks een blackout/onwelwording) de dodemansknop zijn blijven bedienen. Dat is ook de reden dat veel dodemansknoppen tegenwoordig minder simpel uitgevoerd zijn.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #25 Gepost op: 16 december 2010, 17:06:45
juist. ook de dodemansknop/dodemanspedaal is niet onfeilbaar. Er zijn genoeg gevallen bekend waarin een dodemansknop op het cruciale moment niet bleek te werken, en zelfs gevallen waarin mensen (ondanks een blackout/onwelwording) de dodemansknop zijn blijven bedienen. Dat is ook de reden dat veel dodemansknoppen tegenwoordig minder simpel uitgevoerd zijn.

Tegenwoordig moet de knop niet alleen ingedrukt worden, maar ook nog om de minuut losgelaten en weer ingedrukt worden. dit voorkomt dat een trein (of tram) met een baksteen op de knop blijft rijden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens