Verdachte situatie.

Auteur Topic: Verdachte situatie.  (gelezen 3756 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 20 augustus 2004, 19:04:08
Aha okay, prio1 zonder toestemming klinkt al anders.

Dus dan vind er in feite gewoon een soort "triage" plaats bij oproepen die al sowieso niet levensbedreigend of nood zijn..

ik kan me voorstellen dat een verdachte situatie dan standaard eerder wordt behandeld dan bijvoorbeeld muziekoverlast, terwijl ze zonder die regel misschien in het zelfde rijtje zouden terechtkomen en op volgorde worden afgehandeld. :)

klopt als een bus,de prio1 zonder toestemming wordt gegeven om een eventuele inbraak of ander misdrijf  te voorkomen.En ik heb van een agent vernomen dat ze inderdaad een soort van "triage"(zoals jij dat noemt)afnemen,en daar de prioriteit op afstemmen

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 20 augustus 2004, 19:07:03
Laatst kwam er dus wel mooi één met blauw blauw voorbij stieren voor een verdachte situatie. Ik denk dat de agenten ik kwestie daar misschien onderling anders over denken.
geen idee Ger@rd,de keren dat zij hier langs kwamen met prio1 zonder toestemming,hadden ze dus inderdaad geen OGS.Wel een gangetje van 80 ;D

pluisje

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 20 augustus 2004, 20:35:33
voor 2 jaar terug werden wij bedreigt door een ex vriend van onze dochter.
en zo kregen wij politie bescherming als er een melding over ons adres bij hun binnen kwam zou er direct actie worden onder nomen.
wat wil wij zijn op de camping en onze dochters thuis en vergeten de sleutel van de voordeur.
zij denken dan klimmen we over de schutting en gaan via de achter deur daar had een van de dames wel een sleutel van.
wordt er door een van de buren gebeldt naar de politie omdat ze denken dat er ingebroken wordt .
nou de politie kwam en wel met een heleboel mensen die dames zijn zich echt de rambam geschrokken.
toen heb ik maar gevraagt of zij spoed er af wilde halen .

???ik kon er wel om lachen hoor maar de dames :-\ :-\

Target77

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2004, 18:17:12
Vraag me terdege af hoe het juridisch is geregeld wanner een dienstauto van de politie een ongeval veroorzaakt tijdens het rijden met OGS naar een verdachte situatie. Het is immers geen levensbedrijgende situatie, en toch neemt de bemanning van het voertuig dan wel de nodige risico's in het verkeer.

Is er hier iemand die antwoord kan geven op deze vraag  ???

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2004, 18:52:32
Vraag me terdege af hoe het juridisch is geregeld wanner een dienstauto van de politie een ongeval veroorzaakt tijdens het rijden met OGS naar een verdachte situatie. Het is immers geen levensbedrijgende situatie, en toch neemt de bemanning van het voertuig dan wel de nodige risico's in het verkeer.

Is er hier iemand die antwoord kan geven op deze vraag  ???
er schijnt een vrijstelling te zijn waarin alles is afgedekt ook juridisch ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2004, 19:43:20
artikel 1 van de regeling optische en geluidssignalen stelt dat er sprake moet zijn van ''een dringende taak'', dus dat kan een diefstal zijn, hoeft dus niet altijd een levensbedrijgende situatie te zijn.
Nemo me impune lacessit