beste henk jij maakt echt geen vrienden, aller eerst wat is het verschil tussen een marifoon en een moblifoon, volgens mij gewoon het zelfde, beide werken in de VHF en doen precies het zelfde, ik luister veel en veel reddingsbrigades doen het net zo knullig als de brandweer.
de porto van een ovd is heel makkelijk aan te vullen met een aantal marifoon kanalen(heb ik toevallig zelf ook), wel even afspreken hoe je met elkaar omgaat.
brandweer zou geen verstand hebben van redden op het water, toevallig weet ik dat meerdere brandweermensen toevallig ook bij de vrijwillige reddingsbrigades zitten, het heeft dus geen enkele zin om te constateren dat het heel wat jaren zal duren voor zij begrijpen wat de reddingsbrigades onder redden verstaan, want dat weten ze allang.
vanwaar al die frustratie, is het niet beter om op een gezonde manier met elkaar samen te werken, en elkaar aanvullen, ik denk dat dat erg goed mogelijk moet zijn.
nou verkeer ik in de gelukkige omstandigheid dat de reddingsbrigade bij ons erg goed samen gaat met de plaatselijke brandweer, zoals ik al eerder schreef dienen een aantal mensen bij beide, en zorgt de brandweer er in de winter voor dat de boot vanuit de brandweer kazerne in het water komt.