Start "RK opleiding" EHBO instructeur op 5 feb 2011 voor de regio midden oost

Auteur Topic: Start "RK opleiding" EHBO instructeur op 5 feb 2011 voor de regio midden oost  (gelezen 4848 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Kijk voor landelijke georienteerde eerstehulp-instructeursopleidingen even op deze websites:
(Keuze zat)

Van Nederlandse orgine :
1) Oranje Kruis : Diverse Oranje Kruis gelieerde organisaties als NODE, Ekoned, Sticon alsmede het Rode Kruis en een paar van commerciele bedrijven leiden op tot Eerstehulp-instructeur volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis. Standaard niveau. www.ehbo.nl
2) Stichting LPEV : Verzorgd op dit moment uitsluitend cross-over opleidingen voor instructeurs van andere organisatie als OK, RK, MFA, FAI, EFR ed. alsmede uit de ambulance en SEH wereld. Opleidingen gebaseerd op de werkmethodieken uit de professionele eerstehulpverlening op hoger niveau. www.lpev.nl

Van buitenlandse orgine :
1) Emergency First Response : Wereldwijd opererende organisatie, direct voortgekomen uit de duikwereld (PADI). Cross-over instructeurs opleidingen. Standaard niveau. www.emergencyfirstresponse.nl
2) Medical First Aid (MFA) : Internationaal opererende organisatie. Cross-over instructeurs opleidingen. Standaard tot hoger niveau. www.medicfirstaidnederland.nl/
3) First Aid International : Internationaal opererende organisatie.  Cross-over instructeurs opleidingen. Standaard niveau. www.firstaidinternational.nl

P.S. Alle bovengenoemde organisaties volgen de internationale reanimatierichtlijnen van de ILCOR, ERC, AHA en landelijke reanimatieraden als NRR en BRR afhankelijk van het gebied of regio waar de cursus wordt verzorgd.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we

amstaf3

• Senior gebruiker
Willen D

Zoals ik het nu lees zijn alle EH. instructeurs opgeleid volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis en het maakt niet uit voor welke organisatie hij/zij les gaat geven.
en de andere geven les aan mensen die al instructeur zijn volgens de richtlijen van het Oranje Kruis.

Dus eigenlijk is het geen RK opleiding EHBO instructeur maar een opleiding OK EHBO instructeur.
Geld dit dan ook voor de gewone EHBO-er dan hebben die ook geen RK diploma maar een diploma naar de richtlijen van het OK diploma of tewel er zit geen verschil tussen beide organisaties qa standaard opleiding??????
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Willen D

Zoals ik het nu lees zijn alle EH. instructeurs opgeleid volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis en het maakt niet uit voor welke organisatie hij/zij les gaat geven.
en de andere geven les aan mensen die al instructeur zijn volgens de richtlijen van het Oranje Kruis.

Dus eigenlijk is het geen RK opleiding EHBO instructeur maar een opleiding OK EHBO instructeur.
Geld dit dan ook voor de gewone EHBO-er dan hebben die ook geen RK diploma maar een diploma naar de richtlijen van het OK diploma of tewel er zit geen verschil tussen beide organisaties qa standaard opleiding??????
Even een kleine correctie voor een goede beeldvorming.
De richtlijnen van het OK zijn alleen bedoeld voor de OK opleidingen en niet voor andere organisaties en genieten geen enkele wettelijke status of overheids erkenning.
De OK richtlijnen worden absoluut niet vastgesteld door de overheid en worden niet verplicht gesteld wat veel mensen soms beweren of denken. Er is sinds 2005 een open EHBO markt wat zoveel betekend dat elke organisatie het OK mag beconcurreren. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2005-99-p18-SC70160.html

Elke EHBO organisatie stelt dus haar eigen richtlijnen samen en mag in alle vrijheid haar eigen instructeurs opleiden.
Dus de LPEV heeft haar eigen richtlijnen, EFR heeft haar eigen richtlijnen, en MFA en FAI dus ook. Ook meduca/nedcert.
Gelukkig komen alle basis opleidingen inhoudelijk dicht bij elkaar, zij wijken alleen onderling af in opleidingsniveau en didactische inzichten en methoden.
Nogmaals, alleen de geldende (internationale) reanimatie richtlijnen (ook geen wet) zijn door deze organisaties eenduidig opgenomen in de opleidingen en dit is nog steeds geen verplichting.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we

amstaf3

• Senior gebruiker
Willem D.

Dankje voor de uitleg
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Theo

• Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geďnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
    • EHBO Service Nederland
Beste mensen even terug naar de oorsprong van deze topic... ::)

Het aantal aanmeldingen voor de opleiding blijkt momenteel nog te laag te zijn om te kunnen starten.
Het NRK werkt eraan om de opleiding in maart / april te kunnen opstarten.
Aanmelden kan door een mail te sturen naar twente@redcross.nl

Veel succes allemaal.  O0

Mijn opleiding gaat helaas sowieso niet door omdat ik er met ons plaatselijk bestuur niet uit ben gekomen. (wat ik overigens niet ga toelichten op dit forum)
Jammer maar helaas, zo gaan dat soort zaken soms  :'(

Maar niet getreurd de nieuwe opleiding Evenementenhulpverlener komt er mogelijk binnenkort aan dus dan gaan we dat misschien wel doen. Of een aantekening sportletsels behalen is misschien ook nog wel een optie... Kortom, nog genoeg bij te leren. 0098

Groet,
Theo.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.

krelis

• Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
Die zijn er niet.
Ik vind dat de instructie het beste gegeven kan worden door SEH- of ambulanceverpleegkundigen.

o ja? Nou onderbouw dat dan maar eens, waarom je dat vind.