Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet

Auteur Topic: Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet  (gelezen 55626 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #150 Gepost op: 4 februari 2014, 01:03:00
Citaat van: Sylvester link=msg=1241105 date=1391107277
Ik ben in ieder geval voor legalisatie van Wiet(teelt).

Wietmanifest burgemeesters ‘niet partijpolitiek’Dit en meer: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/26/wietmanifest-burgemeesters-niet-partijpolitiek/

vóór. Hou het simpel: het is goed of het is fout. Eigenwijs gedoe met "eigenlijk mag het niet maar ach... we kijken de andere kant wel op."  :-X

En ivm de vele jaren aan "we kijken de andere kant op" gedrag zeg ik nu: voor. Je kan niet anders (behalve je kop in het zand steken en doen of je een kameel bent en de beslissing aan een ander overlaten.) Hè mijnheer OPstelten  O0 "Vriend"!

Lekkere VVD rakker   :'(

Potje Vaseline nodig????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #151 Gepost op: 28 februari 2014, 10:29:11
'Legale wietkwekerijen doelwit van extreem geweld'
De korpsleiding van de Nationale Politie is tegen het gedogen van wietteelt omdat ze bang is dat criminelen deze 'legale' hennepkwekerijen 'met extreem geweld' zullen overvallen. Door die dreiging moeten de kwekerijen permanent worden bewaakt, wat extra politie-inzet vergt.
Het hele artikel bij de bron.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #152 Gepost op: 28 februari 2014, 10:39:00
Ik denk dat dat wel meevalt. Het rippen van een illegale kwekerij zal namelijk veel minder snel politie aandacht krijgen dan het rippen van een legale kwekerij. Een eigenaar van een illegale kwekerij zal wel oppassen voordat hij naar de politie gaat.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 28 februari 2014, 10:43:12
Ik vraag me ook af of hier nou echt een gedegen onderzoek naar gedaan is of dat men gewoon aan een vergadertafeltje een beslissing heeft genomen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #154 Gepost op: 28 februari 2014, 10:45:40
Of er is een opdracht gekomen van de hoogste baas......

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #155 Gepost op: 28 februari 2014, 11:34:19
Dus omdat het interessant is om te overvallen, gaan we er niet aan beginnen?

Wat zijn dat voor een stelletje rand-idioten daarbij de korpsleiding van de Nationale Politie?
Hoeveel bedragen momenteel de kosten voor de samenleving van het in stand houden van de illegale wietteelt met z'n illegale stroomaftap, de bendeoorlogen en alle randcriminaliteit die daarmee gemoeid is?

Waarom hebben we dan nog tankstations, supermarkten, juweliers, woningen en lopen we met z'n allen nog steeds over straat? Allemaal activiteiten die kennelijk zwaar crimineel gedrag uitlokken. Á propos: ik heb nog nooit extra politie-inzet gezien om mijn huis te beveiligen. Hetzelfde geld volgens mij voor supermarkten, juweliers, tankstations etc. Eigen veiligheid is in eerste instantie nog altijd iets van je eigen.

Wat een stierenexcrament. Alsof er momenteel zo vaak een apotheek overvallen word om er de morfine weg te halen.
Dit is echt complete onzin.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #156 Gepost op: 28 februari 2014, 12:21:22
Citaat van: Diamondback link=msg=1246957 date=1393583659

Complete onzin lijkt mij het niet, wel te kort door de bocht en niet onderbouwt.
Dat is jammer, want daardoor lijkt het dat een aantal reële problemen onderbelicht blijven.

Natuurlijk is er een verhoogd veiligheidsrisico bij legale kwekerijen t.o.v. een komkommer kweker, maar dat is te vergelijken met het risico bij andere bedrijven die omgaan met waardevolle goederen (zoals Brinks...) Daar zal een kwekerij en vervoerder dan maatregelen tegen moeten nemen. Ook weer een mooie markt voor diezelfde Brinks en consorten... ;)

Ik zou het logisch hebben gevonden als de Politie top gewezen had op de gevaren van infiltratie van de onderwereld in legale handel, witwassen, en het mogelijke probleem dat legale wiet te duur zou worden ten opzichte van de illegale versie.
Dat laatste kan een echt probleem worden als het er toe leid dat geweld en aanslagen op de legale handel lonend zijn voor criminelen. Niet om te "rippen" maar om de veiligheidskosten op te drijven, en zo de illegale versie aantrekkelijker te houden voor (ver)kopers.

Maar dat zijn, in mijn ogen, allemaal problemen die je met zorgvuldig beleid aan kan pakken....

Overigens verwacht ik dat binnenkort ook een rapport uitlekt dat adviseert om Google Glass te verbieden. Gezien de huidige trend in straatroof van mobiele telefoons, verwacht de Politietop dat met de introductie van Google Glass dit nog verder toe zal nemen. En dat kan er toeleiden dat elke drager dan permanent door de Politie bewaakt moet worden.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #157 Gepost op: 28 februari 2014, 18:22:43
Medicinale wiet is in ons land niets vreemds.
Maar ook die meuk wordt ergens geteelt. En nu heb ik toch echt het donkerbruine vermoeden dat die teelt zo wit is dat je er een zonnebril bij moet opzetten.

Er moet dus ergens in ons kleine kouwe kikkerlandje een legale wietkwekerij zijn.

Dat moet dan een bedrijf zijn wat vol continu door een speciale en zeer dure eenheid van de nationale politie 24/7 bewaakt wordt.

Of niet...? Als ik dit jankverhaal lees van de korpsleiding zou ik als eigenaar van die witte kwekerij direkt zware bewaking eisen.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 28 februari 2014, 19:28:15
Citaat van: Diamondback link=msg=1246957 date=1393583659

Het is mij duidelijk dat je er geen benul van hebt hoeveel ripdeals er op dit moment plaats vinden per dag en hoeveel geweld daar bij komt kijken. Het zijn er namelijk meerdere per dag en vuur- en slagwapens komen daar regelmatig bij kijken. De huismoeder die haar zoldertje verhuurt om bij te verdienen krijgt vervolgens de volle laag.

Veel kwekerijen hebben boobytrap.  Die liggen er in het algemeen niet tegen de politie maar om anderen tegen te houden de kwekerij te betreden.

Er is op dit moment 1 organisatie die legaal mag kweken. Veel medicinale gebruikers halen hun spul gewoon bij de coffeeshop omdat de sterkte te wensen over laat. Het ondergrondse circuit gaat echt niet verdwijnen bij het legaliseren van teelt. Daarvoor gaat er veel te veel geld aan rond.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 28 februari 2014, 20:48:15
Een betere motivatie om dus de teelt centraal te gaan regelen, kan ik dus na dit verhaal niet verzinnen.