Dit is echt complete onzin.
Complete onzin lijkt mij het niet, wel te kort door de bocht en niet onderbouwt.
Dat is jammer, want daardoor lijkt het dat een aantal reële problemen onderbelicht blijven.
Natuurlijk is er een verhoogd veiligheidsrisico bij legale kwekerijen t.o.v. een komkommer kweker, maar dat is te vergelijken met het risico bij andere bedrijven die omgaan met waardevolle goederen (zoals Brinks...) Daar zal een kwekerij en vervoerder dan maatregelen tegen moeten nemen. Ook weer een mooie markt voor diezelfde Brinks en consorten...
Ik zou het logisch hebben gevonden als de Politie top gewezen had op de gevaren van infiltratie van de onderwereld in legale handel, witwassen, en het mogelijke probleem dat legale wiet te duur zou worden ten opzichte van de illegale versie.
Dat laatste kan een echt probleem worden als het er toe leid dat geweld en aanslagen op de legale handel lonend zijn voor criminelen. Niet om te "rippen" maar om de veiligheidskosten op te drijven, en zo de illegale versie aantrekkelijker te houden voor (ver)kopers.
Maar dat zijn, in mijn ogen, allemaal problemen die je met zorgvuldig beleid aan kan pakken....
Overigens verwacht ik dat binnenkort ook een rapport uitlekt dat adviseert om Google Glass te verbieden. Gezien de huidige trend in straatroof van mobiele telefoons, verwacht de Politietop dat met de introductie van Google Glass dit nog verder toe zal nemen. En dat kan er toeleiden dat elke drager dan permanent door de Politie bewaakt moet worden.