Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet

Auteur Topic: Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet  (gelezen 55588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #71 Gepost op: 1 mei 2012, 18:57:25
Zal ik Albert's scoop meteen maar effe de grond in boren.

Ik weet waarom de burrie zo boos is.
Hij kan zelf zijn blowtje niet halen.
En gezien zijn reactie is hij een zware HTC-gebruiker.
Afkickverschijnselen.

Met dank aan Mrs. DB voor deze scherpe observatie.

DB, bedoel je
HTC :
of THC :

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nee de coffeeshophouders forceren nu direct de onvermijdelijke straathandel welke anders langzamer op gang kan komen. Bovendien willen mensen zich niet registreren als wiet gebruiker bij een "club"...
Lijkt mij een goede strategie, mijn ouders wonen in het gebied waar zeker straathandel gaat plaatsvinden, en dat is niet prettig.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

sylvester1986

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 1 mei 2012, 19:47:49
Geen aangifte om weigeren door coffeeshop

MAASTRICHT -  Het Openbaar Ministerie (OM) in Maastricht heeft de politie gevraagd geen aangiftes wegens discriminatie op te nemen van mensen die dinsdag door coffeeshop Easy Going in Maastricht de toegang werd geweigerd. Het gaat daarbij om mensen die niet in Nederland wonen. Volgens het OM is er geen sprake van strafbare discriminatie door de coffeeshop.

Dat maakte een woordvoerster van het OM dinsdagavond bekend. Justitie ziet op dit moment geen aanleiding voor strafrechtelijke vervolging. Wel heeft het OM de politie gevraagd in plaats van een aangifte een melding vast te leggen. Aan de hand van zo'n melding kan het OM op een later tijdstip altijd nog tot een strafrechtelijke vervolging besluiten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12041594/__Geen_aangifte_om_weigeren_shop__.html

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #73 Gepost op: 1 mei 2012, 20:14:59
Hoppa.

Het OM zal wel even uitmaken of iemand gediscrimineerd wordt of niet.
Sorry, ik leefde even in de veronderstelling dat een rechter dat bepaalt.

Daar gaat de eerste de beste prodeo-advocaat natuurlijk gehakt van maken.

sylvester1986

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 1 mei 2012, 20:19:14
Als een supermarkthouder/Bloemist/Garagehouder/Juwelier dit zou doen, dan is het wel discriminatie of toch niet?
Als er aangifte gedaan wordt, is een agent dan niet verplicht om deze op te nemen?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 1 mei 2012, 20:23:10
Het OM zal wel even uitmaken of iemand gediscrimineerd wordt of niet.
Sorry, ik leefde even in de veronderstelling dat een rechter dat bepaalt.

Daar gaat de eerste de beste prodeo-advocaat natuurlijk gehakt van maken.
Hoezo? Het gebeurd wel vaker dat justitie een aangifte seponeert, dan komt er geen rechter aan te pas. Dit is een casus voor het Europees hof, laat ze maar een advocaat zoeken en het op die wijze proberen. Deze aangiftes zijn bedoeld als protest en daar is een aangifte niet voor bedoeld.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #76 Gepost op: 1 mei 2012, 20:46:48
Kijk, dan pakt het OM het dus verkeerd aan.

Als je aangifte doet, dan doe je dat met een legitieme reden.
Is die legitieme reden er niet (protest is ook geen goede reden!) dan draai je toch meteen een PV-tje uit voor het doen van een valse aangifte?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 2 mei 2012, 00:35:59
Ik denk dat de enige juiste straf sluiting zou zijn. Dat kan nu ook al. Eerste overtreding is 1 week sluiting, tweede overtreding een maand, derde keer permanent....

Maar Red, dan wordt de samenleving ontwricht  ???  :(

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #78 Gepost op: 2 mei 2012, 01:17:47
En de pleuris is officieel uitgebroken vandaag, mijn 11e teen voelt een stroming aankomen vanuit de Randstad bestaande uit Golfjes en A3'tjes richting het zuiden.

Hmm dan weet ik wel wat voor soort volk er in dat type autotjes rijdt richting het zuiden.
Als het in het Oosten zou liggen hoeven ze alleen nog maar een paar keer per dag op een kleedje te gaan zitten en bidden maar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #79 Gepost op: 2 mei 2012, 01:29:08
Dealer bij mij valt genoeg te kopen.flv
Gepubliceerd op 1 mei 2012 door enricorotterdam

"Ze mogen mij aanhouden, ik laat niemand zonder wiet", zegt een straatdealer in Maastricht.
Daar zijn alle coffeeshops al dicht op de eerste dag dat de wietpas verplicht is.

BRON: http://nos.nl/op3/artikel/368395-dag-1-van-de-wietpas-alle-coffeeshops-in-maa...
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen