Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet

Auteur Topic: Wietpas, gedoogbeleid en discussie omtrent de opiumwet  (gelezen 55718 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 17 december 2010, 18:59:41
Ja, dat klopt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2010, 21:12:06
Wietpas, ik hou mijn hart vast.
Ik woon hier in A'dam Zuidoost, geen shops hier maar meer dan genoeg dealertjes.
In de leeftijd van 14 tot zo'n 25. Dit komt doordat er gewoon geen coffeeshops hier zijn, en een heleboel mensen hier niet vies zijn van een joint. Nou gaan een grote groep mensen hier gewoon met de metro of snodder naar hun vaste shop, maar heb je ook een grote groep mensen ( voornamelijk scholieren en jonge mensen ) die het gewoon op straat kopen of bij iemand thuis.
En dan komt er ook nog een wietpas bij ( 3gr max was het ? ) Als mensen eenmaal de metro tot Wibautstraat nemen komen ze absoluut niet terug met 1 of 3 gr maar toch zo'n 5 gram.
Ten slotte heb ik bijna alle jongens in mijn klas vroeger zien afglijden naar het criminele circuit en staan ze nu op de hoeken van de straat en op scholen met bolletjes, iets wat vroeger met een beetje wiet begon.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 17 december 2010, 21:22:06
Nou zie ik een meerderheid ''nee'' kiezen, misschien dat deze mensen ook hun standpunt even neer kunnen zetten ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 18 december 2010, 01:00:07
Overigens, de mensen die nee hebben gestemd, ik neem aan dat die geheel op de hoogte zijn van de relevante wetgevingen, gedoogbeleid, AHOJG richtlijn en dat het Nederlandse drugsbeleid is gebaseerd op het gedogen van softdrugs door de verkoop hiervan te kunnen controleren ...?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2010, 21:02:20
Ja gestemt.

Wie wil er nu officieel geregistreerd staan als drugsgebruiker...? Een baan bij de politie of defensie kun je al meteen vergeten, een aanvulling op de VOG voor andere werkgevers lijkt mij zo geregeld en je hebt als blower een mooi probleem als je wilt gaan solliciteren.

Gevolg: veel mensen zullen de wietpas niet aanvragen, de shop de rug toe keren en de straat- en thuisdealer als aankooppunt gebruiken. Elke controle door de overheid op deze verkoop ontbreekt.
Overlast zal zich verplaatsen naar andere plaatsen, drugsrunners zullen hoogtijdagen kennen om gebruikers -ook die uit het buitenland - naar die plaatsen te leiden. Stijging van de criminaliteit in deze zeer lucratieve zwarte markt is niet een vraag van of, maar eerder een vraag van wanneer.

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2010, 23:12:30
Ik vraag me af of de criminaliteit nou daadwerkelijk toe zal nemen door de invoering door een wietpas. Tuurlijk staan de coffeeshopbezoekers niet te springen om de komst van dat ding maar ze zijn allang blij dat er een "legale" manier is om aan het spul te komen. En het is nu echt niet zo dat door het huidige gedoogbeleid en systeem geen handel op straat is laat staan dat de handel gecontroleerd is. Het gedoogbeleid is in mijn ogen niets meer dan een smoes om de verkoop van drugs goed te praten bij de tegenstanders.

Ik denk dat het enige wat veranderen zal is dat de al bestaande dealers van hard drugs in toeristische gebieden de wiet aan hun inventaris zullen toevoegen. Maar of deze extra handel lucratief zal zijn betwijfel ik.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 21 december 2010, 00:11:03
Ja gestemt.

Wie wil er nu officieel geregistreerd staan als drugsgebruiker...? Een baan bij de politie of defensie kun je al meteen vergeten, een aanvulling op de VOG voor andere werkgevers lijkt mij zo geregeld en je hebt als blower een mooi probleem als je wilt gaan solliciteren.

Je komt met je wietpas niet meteen in een database van drugsgebruikers.... De politie kan hier ook niet zo maar in komen. (Zeker niet als het om sollicitatie procedures gaat)
Daarnaast kijkt men voor een VOG naar je antecedenten en niet naar je wietpas ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 21 december 2010, 00:13:39
Ahum...

Niet lucratief...?

Vraag ik mij toch ernstig af waarom ze mekaar dan in het zuiden van Nederland het lichtje uitblazen... Moet - lijkt mij - toch echt iets meer achter zitten dan dat die penozejongens mekaar niet aardig vinden of zo....

Maak je geen illusies: in Nederland wordt er voor miljoenen omgezet aan wiet en hasj.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 21 december 2010, 00:17:14
Je komt met je wietpas niet meteen in een database van drugsgebruikers.

Hoe naief...

Als ik lid wordt van een visclub, kom ik in een database (vispas). Als ik lid wordt van een schietvereniging, kom ik in een database. Als ik een OV-pas koop, kom ik in een database.
Als je een wietpas koopt ( zal niet gratis zijn)... moet ik verder gaan?