VOS 1 Incident ArkeFly rook + mensen onwel aan boord - Schiphol 16-12-2010

Auteur Topic: VOS 1 Incident ArkeFly rook + mensen onwel aan boord - Schiphol 16-12-2010  (gelezen 6576 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2010, 20:24:34
Dit wordt niet door de piloot bepaald, een piloot doet bijvoorbeeld een mayday of panpan call aan de LVL. De luchtverkeersleiding zal de GMK hiervan op de hoogte brengen. GMK maakt een passend VOS scenario aan in GMS waarna de treinen gaan rijden.

Ik wil de pret niet drukken, maar de de GMK maakt cq bepaald helemaal geen scenario. De AOM'er bepaald het scenario nav van het gestelde in het Crisisbestrijdingsplan Schiphol. De AFO kan het scenario nog bijstellen.  Alle hulpverlening heeft dan maar te volgen. Nav het gekozen scenario kan de GMK (MICK) zijn GMS-mutatie opstellen.

Uitzondering is bv een SSI (Schiphol Security Incident) dat scenario is toebedeeld aan de overheid/KMar.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #21 Gepost op: 18 december 2010, 12:21:31
Jij vind je stukje wel lekker leesbaar en begrijpelijk? Met GMK, AC Schiphol (zelfde functie, andere locatie?)

Ik denk dat jouw wijzelijk gestrooide afkortingen betekenen:
AFO Aiirport Fire officer?
AOM Airport operations manager?
Freude am Fahren


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Freude am Fahren