GRIP 2 Treinstel in brand in Spoortunnel - Schiphol 20-12-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Treinstel in brand in Spoortunnel - Schiphol 20-12-2010  (gelezen 7624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #10 Gepost op: 20 december 2010, 01:04:58
tsja..

livep2000
01:04:22 20-12-10AMBUPRIO 2 LUCHTHAVEN SCHIPHOL (SCHIPHOL) SPOORTUNNEL #A0533# NB: AFSCHALING NAAR GRIP 0
0128025CPA Kennemerland ( Adviseur OOV Haarlemmermeer )
livep2000
01:04:22 20-12-10BRANPRIO 2 LUCHTHAVEN SCHIPHOL (SCHIPHOL) SPOORTUNNEL #A0533# NB: AFSCHALING NAAR GRIP 0
0128005BRW Haarlemmermeer ( Burgemeester )
0127430BRW Kennemerland ( Functionaris ROT )
livep2000
01:04:22 20-12-10POLI   PRIO 2 LUCHTHAVEN SCHIPHOL (SCHIPHOL) SPOORTUNNEL #A0533# NB: AFSCHALING NAAR GRIP 0
0127360Politie Kennemerland ( Hoofd Stafsectie )
livep2000
01:04:22 20-12-10BRANPRIO 2 LUCHTHAVEN SCHIPHOL (SCHIPHOL) SPOORTUNNEL #A0533# NB: AFSCHALING NAAR GRIP 0
0127325BRW Kennemerland ( Groepscode OvD-G Zuid )
0127220BRW Kennemerland ( Hoofd Sectie Informatie OT )
0127210BRW Kennemerland ( Hoofd Sectie Gemeente )
0127200BRW Kennemerland ( Adviseur Communicatie )
0127190BRW Kennemerland ( Functionaris ROT )
0127185BRW Kennemerland ( Persvoorlichting )
0127175BRW Kennemerland ( Adviseur AOV )
0127170BRW Kennemerland ( Infomanager COPI )
0127079BRW Kennemerland ( Proces Coordinator )
0127059BRW Kennemerland ( Centralisten )
0106555BRW Kennemerland ( Hoofd Stafsectie Brandweer )
0106545BRW Kennemerland (Leider CoPi )
0106500BRW Kennemerland ( Regionaal Commandant )
livep2000
01:03:55 20-12-10BRANafgeschaald naar GRIP 0
0127190BRW Kennemerland ( Functionaris ROT )
livep2000
01:03:55 20-12-10AMBUafgeschaald naar GRIP 0
0126999MKA Kennemerland ( Monitorcode )
0126802MKA Kennemerland ( OvDG 802 )
0126183MKA Kennemerland ( Ambu 12-183 VZA Hoofddorp )
0126157MKA Kennemerland ( Ambu 12-157 Velsen )
0126129MKA Kennemerland ( Ambu 12-129 Haarlem


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #11 Gepost op: 20 december 2010, 01:05:25
Treinstel in brand in Schipholtunnel
SCHIPHOL - In een spoortunnel bij Schiphol staat een treinstel in brand. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer bevestigd.

adere informatie ontbreekt nog.

ad.nl

Verzint de krant ter plekke
persvoorlichting had nog geen pers te woord gestaan
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #12 Gepost op: 20 december 2010, 01:06:15
Verzint de krant ter plekke
persvoorlichting had nog geen pers te woord gestaan

Idd... en er was ook totaal nog geen sprake van daadwerkelijk brand...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 20 december 2010, 01:19:04
Treinstel in brand in Schipholtunnel
SCHIPHOL - In een spoortunnel bij Schiphol staat een treinstel in brand. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer bevestigd.

adere informatie ontbreekt nog.

ad.nl
Verzint de krant ter plekke
persvoorlichting had nog geen pers te woord gestaan
tsja, zo zie je maar, ook landelijke bladen doen blijkbaar aan P2000 journalistiek?  
En vervolgens wel de tekst aanpassen, maar niet het tijdstip van plaatsen...  :-X





http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/556164/2010/12/20/Treinstel-in-brand-in-Schipholtunnel.dhtml
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2010, 01:56:40
Idd... en er was ook totaal nog geen sprake van daadwerkelijk brand...

Wat ik heb begrepen via een brandweerman ter plaatse ging het om één handmelder in de tunnel, die niet te bereiken was zonder het nemen van veiligheidsmaatregelen. Gezien het feit dat daarvoor het treinverkeer stilgelegd moet worden in de tunnel zit je al snel op grip2 ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2010, 09:33:49
Gezien het feit dat daarvoor het treinverkeer stilgelegd moet worden in de tunnel zit je al snel op grip2 ....

Ik hoop niet dat je dit echt bedoeld; als treinverkeer wordt stil gelegd is dit een primair probleem van ProRail, niet van hulpdiensten. Ook niet als het om een tunnel of combi tunnel/station betreft. Er zijn meer combi's van tunnels met station en daar maakt men geen GRIP als men een automaat niet vertrouwd.
Maar ja, we hebben het hier over Schiphol, hè. Dus ben vannacht toch naar het RCC Schiphol gegaan, heb wat bekenden goedenmorgen gewenst om ze vervolgens weer welterusten te wensen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2010, 10:57:28
waarom zitten er handbrandmelders in de tunnel? Lijkt me nog al storingsgevoelig... ::)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #17 Gepost op: 20 december 2010, 11:27:36
tsja, zo zie je maar, ook landelijke bladen doen blijkbaar aan P2000 journalistiek?  
En vervolgens wel de tekst aanpassen, maar niet het tijdstip van plaatsen...  :-X


Gezien de bron vermelding bij het artikel lijkt het me dat het AD puur een persbericht heeft overgenomen van een pers buro, en niet zelf dingen heeft verzonnen.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #18 Gepost op: 20 december 2010, 12:11:38
Wat ik heb begrepen via een brandweerman ter plaatse ging het om één handmelder in de tunnel, die niet te bereiken was zonder het nemen van veiligheidsmaatregelen. Gezien het feit dat daarvoor het treinverkeer stilgelegd moet worden in de tunnel zit je al snel op grip2 ....

Ik neem aan dat je niet doelt op G.R.I.P. 2, maar op T.I.S. 2.2.
GRIP is mijnsinziens overbodig in dit geval, TIS is wel nodig lijkt mij, ook om de treindienstleiders van ProRail te activeren.

EDIT: T.I.S. 2.2 zou duiden op een buitendienststelling, zonder het afschakelen van de tractiespanning.
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 21 december 2010, 01:45:48
Ik neem aan dat je niet doelt op G.R.I.P. 2, maar op T.I.S. 2.2.

Gezien het effectgebied (wat voortkomt uit het het stil-leggen van al het treinverkeer in de Schiphol spoortunnel), en de daarop volgende gebeurtenissen kan men inderdaad de beslissing maken om op te schalen naar GRIP2 ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !