Bijna 4000 twitter followers, bijna 60000 unieke bezoekers per maand, gemiddeld zo'n 15000 bezoeken per dag aan de site en om en nabij de 40 fotografen verspreid over de regio die allemaal intensief gebruik maken van Twitter, sms, What's app, mobiele telefonie etc. etc. om elkaar van info te voorzien tijdens en na het incident. Dat genereert een intensieve informatiestroom. En heel soms hebben wij geluk dat een twitter follower of fotograaf om de hoek woont en vrijwel vanaf het begin info kan doorgeven.
Wij zullen zeker geen functionarissen van de VRH corrumperen. Het levert namelijk niets op, hooguit een minimale tijdswinst. De echte accurate info komt te allen tijde toch van de mensen ter plaatse dan wel van de dienstdoende voorlichter. Bovendien: wij rijden nagenoeg op iedere binnenbrand, drenkeling of beknelling dus wij hebben inside info van de RAC of iemand op een kazerne helemaal niet nodig om te bepalen of wij wel of niet ter plaatse zullen gaan. Die inside info voegt dus niets toe.
Wie ons twitter-account volgt ziet ook dat de eerste inhoudelijke info n.a.v. een incident in 99,9% van de gevallen een x-aantal minuten na de alarmering komt; precies genoeg voor de dichtstbijzijnde fotograaf om ter plaatse te gaan. Daarvóór is het op twitter alleen 'daar en daar gaat de brandweer heen voor dat en dat, Pietje rijdt'. Allemaal gewoon te controleren middels de tijdstippen van de tweets in combinatie met de tijdstippen van de alarmeringen via P2000.
En daar waar een en ander onverklaarbaar snel zou zijn gegaan horen wij graag om welke gevallen dat ging. Zal best een goede uitleg voor zijn. Niet nodig daarom om gelijk al van kwade trouw uit te gaan. Iets met de waard en zijn gasten........