Ik heb er geen probleem mee, heb er geen last van, maar vroeg me of hoe het kan, en als er personeelsleden van de VRH deze info geven, (woordvoerder) of ander personeel maakt het mij niet uit, tenzij het informatie is die je als ambtenaar niet mag delen, zoals in de ambts eed afgelegd.(en dan is mijn mening dat het niet kan en ook niet mag volgens het ambtenaren regelement) En dan nog ben ik niet in de positie om dat aan te pakken, daar zijn ander personen verantwoordelijk voor.
Ik wil niet niet ingewikkelder maken, maar wanneer wordt er gelekt en wat is de definitie van lekken?? Mag je als brandweerman privegesprekken voeren als je op de kazerne zit? Stel dat je een persmaatje aan de telefoon hebt (waarom zou je daar niet mee mogen bellen??) en er schalt een uitruk over de portofoons... Stel dat je als burger aangifte komt doen op een politiebureau, daar staan de porto's ook aan. Agenten die een bakkie komen doen bij een benzinepomp (of waar dan ook) en andere aanwezigen kunnen het C2000-verkeer meeluisteren. Arrestanten die vervoerd worden naar het bureau idem dito.
Zo kun je op elke slak zout gaan leggen, maar je krijgt het nooit 100% dichtgetimmerd en pas zodra een regio er last van zegt te ondervinden dan al er tegen opgetreden moet worden. Als jij zegt er geen problemen mee te hebben, dan zijn we toch klaar? Hoe het kan dat.... dat doet helemaal niet ter zake. Hoe kan het zijn dat er mensen sterven van de honger, dat is veel erger. Hoe kan het zijn dat er dwazen rondlopen die kinderen misbruiken, hoe kan het zijn dat mensen in staat zijn tot moord, etc.
Ho ho ho, Merry Christmas